تاریخ : 1400/07/19 11:13
شناسه : 399822

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه همه جرایم تا پایان سال ٩٩ از دو برابری به اصل آن برگشت، گفت: هموطنان تا دی سال ١۴٠٠ فرصت دارند این مبلغ را پرداخت کنند تا بخشی از مشکلات آنها در حوزه جرایم رفع شود.

سردار سیدکمال هادیان فر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران  درباره پرداخت جرایم به صورت اقساط گفت: در سال ٩٨ تقسیط را برای دارندگان تمام وسایل نقلیه ای که بیش از یک میلیون تومان جریمه داشتند و تعهد داده بودند، اجرایی کردیم و مقرر شده بود تا این افراد ظرف یک سال بدون پیش پرداخت خودرو را ترخیص کرده یا جریمه شأن در واقع به صورت تعلیق درآید که در یک سال با هر مبلغی که در طول ماه و روز خودشان می‌توانند از طریق سایت پلیس راهور یا درگاه‌هایی که وجود دارد پرداخت کنند.

وی ادامه داد: در انتهای سال از میان کسانی که تعهد دادند تقریباً ٣۵ درصد پرداختی انجام گرفت و ۶۵ درصد فقط تعهد را امضا کردند و به آن قولی که دادند عمل نکردند لذا ما این را در سال ٩٨ متوقف کردیم چون این دیون دولتی است.

رییس پلیس راهور افزود: در برابر قانون به استناد ماده ٢٣ مکلف هستیم در هر صورت وصول جرایم را از افراد و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی وصول و به خزانه دولت واریز بکنیم.

هادیانفر تصریح کرد: جرایم به اصل برگشته و خودرویی نداریم که جرایمی مثلاً بالای ١٠ میلیون داشته باشند و توصیه می‌کنیم که چون طرح مصوبه مجلس است حتماً هموطنان استقبال کنند و بعد از تاریخ ٣٠ دی در واقع دوباره جرایم به دو برابری بر می گردد.

در طرح توقف منع تردد شبانه فقط اجرا کننده بودیم

وی در مورد توقف منع تردد شبانه گفت: پیشنهاد دهنده اینکه اعمال محدودیت در ترددها در شهر قرمز یا نارنجی یا در محدودیت شبانه باشد پلیس نبود و این موضوع صراحتاً به پیشنهاد وزارت بهداشت انجام شد و حتی در کمیته کارشناسی درمورد اثربخشی این کار، وزارت بهداشت آن را تأیید کرد. این طرح بر اساس پیشنهاد وزارت بهداشت در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد و ما هم در واقع عامل اجرا بودیم و اجرا کردیم.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: طبق گزارش وزارت بهداشت این کار ٣۵ تا ۴٠ درصد در کاهش پیک پنجم بیماری مؤثر بود؛ الان هم شرایط برای اینکه ما تردد شبانه را داشته باشیم یا در واقع اعمال محدودیت‌ها، در ١٠٨ شهر نارنجی که قطعاً این مصوبه این است که شهرهای نارنجی هم مثل شهرهای قرمز مشمول یک میلیون جریمه هستند و به نظر می‌رسد طرحی که وزارت بهداشت دارد، اجرای شیوه نامه‌ها و اعمال محدودیت‌های هوشمند است که چند روز پیش که ما پیگیری کردیم قرار شد در شهر قزوین به صورت آزمایشی بر اساس تاکید  رئیس جمهوری اجرا شود و در صورتی که اثربخشی داشته باشد با پلتفرمی که آماده کرده‌اند، کار را به کل کشور تسری دهند.

افزایش ٣۵ تا ۴٠ درصدی ترددها طی ١٢ تا ١۶ مهر در کشور

وی همچنین از افزایش ٣۵ تا ۴٠ درصدی ترددها طی ١٢ تا ١۶ مهر در کشور خبر داد و افزود: بخصوص محورهای شمالی ما متأثر از این تعطیلات بود و شاید هم به جهت اینکه مردم در یک شرایط خوش خیالی اینکه واکسن زده‌اند، این ترددها را داشتند و حتی در محور چالوس ١١١ درصد نسبت به سال ٩٩ ما افزایش تردد شاهد بودیم.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: دوربین‌ها کار خود را انجام می‌دهند، البته گاهی این دوربین پیامکش با تأخیر انجام می‌شود چراکه انباشتگی داده داریم همچنین در مورد جرایم کرونا، کماکان محدودیت‌ها باید کنترل بشود و پلیس جریمه کند مگر اینکه در جلسه ستاد ملی تصمیمات جدیدی اخذ و به ما ابلاغ بشود.

هادیانفر اضافه کرد:  پلیس راهنمایی و رانندگی هیچ درآمدی از این خدمات ندارد و در مورد اعلام جرایم محدودیت کرونایی چون شدت ترددها مقدار افزایشی شده است تا سیستم چک اپراتوری بشود همکاران ما مکلف هستند که کار را تک به تک کنترل بکنند که آیا این ماشین همان خودرو است یا خیر و بعد هم چک اپراتوری پیامک می‌آید. پیامک سریع ارسال می‌شود بخصوص پیامک اول که محتوای آن مبنی بر آن است که شما در محدوده کرونا تردد کرده‌اید.

به گفته وی در یکی از اقدامات بسیار برجسته ای که هم اجرای قانون و هم به نفع مردم بود، موضوع بخشودگی دو برابری جرایم است که انجام شد.

انجام شماره گذاری اینترنتی

هادیانفر به موضوع شماره گذاری اینترنتی هم اشاره کرد و گفت: در این مورد کار را از سال گذشته آغاز کردیم و آزمایشی آن انجام شد.

وی ادامه داد: این مرحله به صورت آزمایشی اجرا می شود یعنی هنوز دو مرکز در تهران و هفته گذشته مرحله آزمایشی در اصفهان را عملیاتی کردیم و امیدواریم مشکلات آن برطرف شود.

هادیانفر اضافه کرد: در شرایط کنونی به نظر می‌رسد بسیاری از مردم از این طرح شماره گذاری استقبال خواهند کرد؛ چراکه دشواری بابت فرایند انجام کار وجود ندارد.

رئیس پلیس راهور گفت: شهروندان ٨۵ درصد موضوعات را روی اپ موبایلی می‌توانند، انجام دهند سپس مراجعه به مراکزی که برایشان تعیین شده صورت می‌گیرد و در کمتر از ١٠ دقیقه می‌توانند این خدمت را دریافت کنند.

وی گفت: در مورد نوبت دهی اینترنتی هم همین اتفاق افتاد و در ایام پیک کرونا بیش از ۵/۵ میلیون نوبت در کشور داریم.

هادیانفر اضافه کرد: شرایط ما در مراکز کاملا عادی است ولی به دلیل اینکه دو ماه و نیم تعطیلات کرونایی داشتیم و در وضعیت قرمز بودیم؛ بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، مرکز را تعطیل کردیم.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: با توجه به اینکه کسانی که نقل و انتقال وسیله را انجام می‌دهند، گرفتار هستند با پیگیری که از وزارتخانه‌های بهداشت و کشور شد، مجوز گرفتیم که ۵٠ درصد خدمات را ارائه دهیم و در این راستا ۵٠ درصد تمام مراکز کشور را باز کردیم.

هادیانفر افزود: در شرایط کنونی به جز هشت شهر و ١٠٨ شهرستان که در وضعیت نارنجی قرار دارند، تقریبا از وضعیت قرمز خارج شدیم.

رییس پلیس راهور گفت: تقریباً با تمام ظرفیت و با رعایت تمام شیوه نامه‌های بهداشتی به مردم خدمات رسانی می‌کنیم.

کروکی الکترونیک توسط پلیس راهور در استان قم به صورت کامل اجرایی شد

هادیانفر در مورد کروکی الکترونیک گفت: کروکی الکترونیک کار بسیار بزرگی بود که توسط پلیس راهور در استان قم به صورت کامل اجرایی شد؛ چهارشنبه همین هفته هم مراسم کروکی‌های برتر را خواهیم داشت و از افسرانی که در حوزه کروکی در کشور برجسته بودند، تجلیل می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: طبق تفاهمنامه همکاری با بیمه مرکزی بیش از ۶ تا هفت هزار کروکی در استان قم کشیده شده است و هیچ کروکی کاغذی در این استان نداریم همچنین تخلفی هم برای پیگیری وجود نداشته است.

هادیانفر با بیان اینکه استان قم حمایت کامل از این طرح دارند، افزود: امیدواریم طبق تفاهمنامه با بیمه مرکزی، حداکثر تا سه ماه آینده هم مشکلات اپلیکیشن و زیرساخت سامانه را برطرف کنیم.

به گفته وی اصلاحات دیتا و مود دیتا نیز  انجام شده و بک بن زیرساخت اصلی را نیز توسعه می دهیم.

هادیانفر گفت: تا سه ماه آینده به یکباره کل کشور با همکاری بیمه مرکزی که تجهیزاتش تأمین می‌شود، کروکی الکترونیکی در کشور جاری و ساری شود و کار بسیار بزرگی است. بر اساس گزارش‌های بیمه مرکزی، بیمه‌ها سالانه بیش از دو هزار میلیارد تومان خسارت‌های تصادفات ساختگی را پرداخت می‌کنند که کروکی الکترونیکی جلوی تمام تصادفات ساختگی و خسارت‌هایی که به نوعی صوری پرداخت می‌شود، می‌گیرد.

رییس پلیس راهور اضافه کرد: در این راستا کار مردم سهل خواهد شد چرا که سالانه یک میلیون و ٢٠٠ هزار تصادف اتفاق می‌افتد که بخش زیادی از تصادفات خسارتی یا جرحی و بخشی دیگر، تصادفات فوتی است که این طرح می‌تواند در این بخش کمک کند.

ترخیص وسیله نقلیه بیش از ۷۲ ساعت در پارکینگ

هادیانفر گفت: هر وسیله نقلیه ای که بیش از ٧٢ ساعت برابر قانون در پارکینگی به هر دلیلی متوقف بشود طبق دستور قضائی ما در فرایند ترخیص فوق العاده گذاشتیم و اعلام کردیم مردم می‌توانند برای ترخیص اقدام کنند.

وی اضافه کرد: تمام دارندگان وسایط نقلیه ای که در پارکینگ‌ها وسیله شأن توقیف شده است برای ترخیص وسیله شأن لازم نیست در بدو امر ریالی برای جریمه پرداخت بکنند و می‌توانند با آن فرمی که تعهد می‌دهند تا ۱۸ ماه بدون هیچ پیش پرداختی با علم به اینکه جرایم از دو برابری و اصل آن هم برگشته، اصل جرایم را پرداخت کنند.

رییس پلیس راهور تصریح کرد: هزینه پارکینگ به سال ۹۴ بر می‌گردد؛ یعنی ۶ سال قبل آخرین مصوبه را با هماهنگی که با پارکینگ دارها که در واقع ٨۵ درصد هم بخش خصوصی هستند آن نرخ و شاخص را برای ترخیص گذاشتیم علاوه بر آن برای موتور سیکلت هایی که تا کنون اگر مانده باشند، احراز شده است.

پاسخی بگذارید