تاریخ : 1400/07/21 11:30
شناسه : 399830

«زنگ تفریح» به کارگردانی نوید نیکخواه‌ آزاد برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «پروجنی» در آمریکا شد.

هجدهمین دوره جشنواره فیلم‌ کوتاه پروجنی در رویدادی یک‌روزه برگزار شد و فیلم کوتاه زنگ تفریح ساخته نوید نیکخواه آزاد به نمایندگی از ایران برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه این دوره از جشنواره شد.

جشنواره فیلم کوتاه پروجنی به همت دانشکده هنرهای نمایشی ویرجینیا تک  ( Virginia Tech) هر سال در مهرماه (اکتبر) در شهر بلکس‌بورگ در ایالت ویرجینیا (آمریکا) برگزار می‌شود.

این جشنواره با هدف ایجاد سکویی برای حمایت از فیلمسازان مستقل و دانشجویان در جنوب ویرجینیا برگزار می‌شود و فیلمسازانی که آثار قابل تأملی ارائه می‌دهند، بها می‌دهد و در طول مدت جشنواره به نمایش آثار کوتاه در سبک‌های متنوع و ژانرهای متفاوت می‌پردازد.

هرچند این رویداد نگاهی ویژه به جامعه‌ی محلی در ایالت ویرجینیا دارد، از نمایش آثار داخلی و بین‌المللی با آغوش باز استقبال می‌کند.

فیلم کوتاه زنگ تفریح به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی نوید نیکخواه آزاد تولید شده و محصول «شمید فیلم» است.

فیلم کوتاه زنگ تفریح برگرفته از یک ماجرای واقعی است و قصه‌ یک دختر دبیرستانی را روایت می‌کند که می‌خواهد در طول زنگ تفریح و با کمکِ سه دوست خود مخفیانه از مدرسه خارج شود و برای تماشای مسابقه‌ فوتبال در چارچوب مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به ورزشگاه آزادی برود.

موژان کردی در نقش سحر، ریحانه نبی‌یان در نقش طهورا، نیلوفر شکوهی‌نیا در نقش آیدا و غزل خلیلی در نقش سارا بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

پاسخی بگذارید