تاریخ : 1400/07/21 11:26
شناسه : 399831

اکبر منانی از گویندگان پیشکسوت دوبله ایران به جمع صداپیشگان سریال انیمیشنی و سه‌بعدی «سفرهای سعدی» پیوست.

به گزارش روابط عمومی این سریال، اکبر منانی که با دوبله سریال هرکول پوآرو صاحب لقب آکتور صدای ایران شد، به جمع صدا پیشگان مجموعه انیمیشنی سه بعدی سفرهای سعدی به تهیه کنندگی الهام نادری فرید پیوست.

منانی که امسال شصتمین سال کار حرفه‌ای دوبله در کارنامه خود به ثبت رسانده تاکنون آثاری چون پوآرو (به جای هرکول پوآرو)، پرستاران (به جای فرانک)، بهترین سال‌های زندگی ما (به جای فردریک مارچ)، زبل‌خان (به جای زبل‌خان)، ماجراهای گالیور (به جای گلام با تکیه کلام من می‌دونم) را در زمینه دوبله انجام داده، همچنین نخستین منبع مدون تاریخ دوبله ایران را با نام سرگذشت دوبلهٔ ایران و صداهای ماندگارش نوشته است. این اثر که نگارش آن ۱۷ سال طول کشید به چگونگی، چرایی و زمان ورود دوبله به ایران می‌پردازد.

مدیریت دوبلاژ این اثر را فواد شافعی برعهده داشته است. شافعی که در این اثر دوبله برخی شخصیت‌ها را به عهده داشته است به منظور حفظ ارزش فرهنگی این مجموعه تلویزیونی از صدای بزرگانی دوبله ایران همچون استاد اکبر منانی، تورج نصر، سعید مقدم منش و سعید بحرالعلومی بهره گرفته است.

مجموعه انیمیشنی سفرهای سعدی یکی از مجموعه‌هایی انیمیشنی تلویزیون ایران است که صداپیشگان بسیاری در آن ایفای نقش می‌کنند که از جمله علی باقرلی، مهرداد سوری، دیانوش آصف‌وزیر، علیرضا مویدی، مهرداد معمارزاده، سعید نبوی، علیرضا ذوالفقاری، ستاره الله دادی، علیرضا سالار کیا، زهره گروسی مهدی رحیمی و سعدی با صدای یاسر فرهادی است.

این مجموعه تلویزیونی که به سفارش سیمای استان‌های تلویزیون در صداو سیمای مرکز فارس تولید شده است اقتباسی از کتاب‌های گلستان و بوستان سعدی است که سرپرستی نویسندگان آن را عباس کریمی عباسی عهده دار بوده است.

مجموعه انیمیشن سفرهای سعدی به کارگردانی سامان عبدی‌نژاد و علیرضا مسکوکی که بیش از ۱۰۰ کارکتر دارد با تکنیک سه بعدی ساخته شده است و در آن سعدی نقش قهرمان هر داستان را ایفا می‌کند. ماجراها در سفرهایی است که سعدی آنها را در کتاب‌های خود به ویژه بوستان و گلستان روایت کرده است.

مجموعه انیمیشنی سفرهای سعدی در دو فصل ۱۳ قسمتی تولید شده که هر قسمت آن ۱۱ دقیقه است.

سرپرست انیماتورهای این سریال سامان عبدی‌نژاد بوده است و طراحی و ترکیب صدا محمدعلی درگاهی و ساخت موسیقی این اثر را بهرنگ قدرتی برعهده داشته‌اند. زهرا دمزآبادی روابط عمومی این مجموعه تلویزیونی است و پوستر این مجموعه را علی عطایی طراحی کرده است همچنین جلوه‌های ویژه این پروژه را محمد خندانی مدیریت کرده است.

پاسخی بگذارید