معاون فرهنگی و امور اجتماعی دبیرخانه شورای نمایندگان ولی‌فقیه در مناطق قومی:
گروه: سیاسی / رهبری
تاریخ : 1400/08/4 14:46
شناسه : 399907

معاون فرهنگی و امور اجتماعی دبیرخانه شورای نمایندگان ولی‌فقیه در مناطق قومی گفت: هفته وحدت فرصتی برای تاکید بر مشترکات و ظرفیت‌های امت اسلامی، تعمیق ارتباط امت اسلامی و از بین بردن دشمن مشترک است و در این میان نقش علما بسیار برجسته است.

مهدی صفی یاری روز  سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته وحدت اظهار داشت: هفته وحدت از یادگارهای امام راحل و یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است که هر ساله از ١٢ ربیع الاول روز میلاد نبی مکرم نبا بر روایت اهل تسنن تا ۱۷ ربیع الاول به روایت شیعیان مردم کشور و بسیاری از کشورهای مسلمان جشن می گیرند.

وی ادامه داد: حضرت امام راحل عنوان کرده بود تفرقه را کار جاهلان در جمهوری اسلامی قرار گرفته می دانست و تفرقه را موجب سستی پایه دیانت می‌دانست و نگاه امام امتی و تمدنی بود و فقط معطوف به ملت ایران نبود و مقام معظم رهبری نیز نگاهشان تمدنی و عقیدتی است و در بیانات فرموده اند نکاه ما به وحدت عقیدتی و ضرورت همیشگی و عامل قدرت برای جمهوری اسلامی و امت اسلامی است.

معاون فرهنگی دبیرخانه شورای نمایندگان ولی‌فقیه در مناطق قومی اظهار کرد: مقام معظم رهبری اعتقاد عمیق و تمدنی به موضوع وحدت دارند. امام راحل فرمود ما با مسلمین اهل سنت یکی هستیم و این فرموده باید قابل توجه مسلمانان باشد و همچنین گفت اگر کسی غیر از این گفت به دنبال تفرقه افکنی است.

صفی یاری تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرموده اند که اکنون متوجه می شویم که هفته وحدت چقدر اهمیت دارد و اتفاقاتی که در یمن و سوریه اتفاق افتاده است به علت این است که حاکمان جهان اسلام به وحدت امت اسلامی بی توجه هستند. هفته وحدت فرصتی برای تاکید بر مشترکات و ظرفیت ها امت اسلامی، تعمیق ارتباط امت اسلامی و از بین بردن دشمن مشترک است و در این میان نقش علما بسیار برجسته است.

معاون فرهنگی دبیرخانه شورای نمایندگان ولی‌فقیه در مناطق قومی ادامه داد: نیاز است همه ما در شکل گیری تمدن نوین اسلامی گام برداریم و موثر باشیم. دشمن به دنبال غفلت و نقاط ضعف است و از تعصبهای عوامانه و جاهلانه سواستفاده می کند و امت اسلامی را به جان هم می اندازد و امیدواریم با تلاش همه مبلغان و اندیشمندان اسلامی شاهد عمیق تر شدن امت اسلامی باشیم.

وی با اشاره به ویژه برنامه های هفته وحدت اظهار داشت: از سال گذشته با تلاش صورت گرفته هفته وحدت به عنوان مناسبت ملی مهم در تقویم مناسبت های ملی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آورده شد و در سراسر کشور بع خصوص در مناطق قومی ما که تعداد بیشتری از هموطنان اهل سنت ما مثل کردستان، گلستان، خراسان، هرمزگان و .... حضور دارند جشن های مناسبتی برگزار شده است.

صفی یاری  عنوان کرد: دبیرخانه شورای قومی و مراکز استانی با تشکیل ستادهای گرامیداشت هفته وحدت در مناطق قومی برنامه های مختلفی برگزار شد.

وی تصریح کرد: ما برای تمام روزهای هفته وحدت شعارهای کاربردی انتخاب کرده ایم و روز اول (سه شنبه) با عنوان پیامبراعظم، رهبری، اقتدار امت اسلامی و استکبار ستیزی، روز دوم (چهارشنبه) پیامبر اعظم، زن و خانواده، مواسات و همدلی، روز سوم (پنجشنبه) پیامبر اغظم و تکریم مقام شهدا و ایثارگران، روز چهارم (جمعه) پیامبر اعظم، نماز جمعه و مسجد و روحانیت، روز پنجم (شنبه) پیامبر اعظم، اتحاد ملی، انسجام امت اسلامی در حمایت از آرمان قدس شریف و مبارزه با صهیونیزم جهانی، روز ششم (یکشنبه) روز پیامبر اعظم، قرآن و اهل بیت محور اتحاد امت اسلامی نام گذاری شده است و در کنار این شعارها ما هر روز یک شهید شاخص اهل سنت را معرفی کرده ایم و پوستر و اطلاعات آن در تمام نقط کشور است.

صفی یاری عنوان کرد: همچنین فردا درجه فداکاری ز طرف امیر موسوی به شهید امیر خالد حیدری شهید اهل سنت اعطا می شود.

وی عنوان کرد: ما در کشور ١١هزار شهید اهل سنت داریم و به‌رغم تبلیغات منفی١٧ هزار مسجد و نمازخانه اهل سنت و

در حوزه روحانیت بیش از ٣ هزار نماز جمعه توسط اهل سنت برگزار شده است. همچنین بیش از ١٧ هزار روحانیون و طلاب اهل سنت تحت پوشش ما هستند.

صفی یازی عنوان کرد: ۷ دوره مسابقات قرانی برای طلاب و روحانیون اهل سنت برگزار شده و در هر دوره نیز بیش از هزار روحانی شرکت کرده و امسال اولین دوره مسابقات سراسری قران ویژه خانواده طلاب و روحانیون اهل سنت برگزار و در مبعث حضرت رسول اختتامیه برگزارمی شود.

وی در ادامه ویژه برنامه های هفته وحدت گفت: بیش از ٢٧٠ برنامه برای گرامیداشت هفته وحدت به صورت ملی استانی و منطقه ای پیش بینی شده و گرایش حمایت از جشن های مردمی در مساجد و محافل مختلف با هدف تکریم چهره های شاخص تقریبی در مناطق است. همچنین بیش از ٧٠ همایش و گردهماییی تخصصی ویژه علما شیعه و اهل سنت بیش از ٢٠ برنامه قرانی در مناطق قومی برگزارمی شود.

معاون فرهنگی دبیرخانه شورای نمایندگان ولی‌فقیه در مناطق قومی اظهار کرد: بیش از هزار نفر ذاکر و دف نواز اهل سنت در سنندج برگزار می‌شود./ایرنا

پاسخی بگذارید