تاریخ : 1400/08/4 14:51
شناسه : 399913

مشعل بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن صبح امروز چهارشنبه به چین رسید و مراسم استقبال از آن نیز در برج المپیک پکن برگزار شد.

به گزارش ایرنا از شینهوا، مشعل المپیک در ابتدا در برج المپیک در پکن نمایش داده می شود و سپس با هدف گسترش روحیه المپیک و مشارکت بیشتر مردم برای شرکت در ورزش های زمستانی، توسط ۱۲۰۰ مشعلدار در سراسر چین گردانده می شود.

در این مراسم ابتدا تصاویری از جمع آوری و تحویل شعله بازی های زمستانی المپیک در یونان پخش شد. پس از آن مشعل بازی های زمستانی المپیک روشن شد.

در شرایط همه گیری کرونا، کمیته تشکیلاتی بازی های المپیک زمستانی پکن با الزامات سادگی، ایمن و هیجان انگیز بودن، سلامت و امنیت عمومی را در اولویت قرار داد و درصدد است فعالیت های انتقال مشعل و نمایش شعله بازی های المپیک را با یکدیگر تلفیق کند.

مراسم انتقال مشعل بازی‌های المپیک زمستانی روز گذشته /سه شنبه/ در ورزشگاه پاناتینایکو (ورزشگاه مرمر) آتن، پایتخت یونان برگزار شده بود و این مشعل از سوی کمیته المپیک یونان به کمیته برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی پکن تحویل داده شد.

یو جایی چینگ، نماینده ویژه کمیته برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی پکن در این آیین گفت: "روز ۳۰ مارس ۲۰۰۸، ما در اینجا مشعل بازی‌های المپیک پکن را تحویل گرفتیم و با حضور مردم سراسر جهان بازی‌های المپیک را به شکلی بی‌نظیر بر برگزار کردیم.

وی ادامه داد:  در ۱۳ سال گذشته، ما تمام تلاش خود را برای گسترش روحیه و ترویج فرهنگ این بازی‌ها به کار بسته‌ایم. امروز کمیته المپیک چین به پیشرفت‌های بزرگی دست یافته و در این لحظه، ما مشعل بازی‌های المپیک زمستانی پکن را تحویل می‌گیریم. مشعلی که نماد روح المپیک است و بار دیگر نور صلح و دوستی را در سرزمین چین شکوفا خواهد کرد.

رئیس کمیته المپیک یونان نیز گفت که قدمت روابط چین و یونان به هزاران سال پیش بازمی‌گردد. مشعل المپیک نه تنها صلح و دوستی بلکه احترام و آرزوهای خوب مردم یونان را نیز به مردم چین می‌رساند.

به گفته وی پکن در حال رقم زدن تاریخ است و به اولین شهری تبدیل می‌شود که میزبانی هر دو بازی‌های المپیک تابستانی و زمستانی را داشته است.

پاسخی بگذارید