نماینده مردم میاندوآب در مجلس:
گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1400/08/4 14:45
شناسه : 399918

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت کنونی دریاچه ارومیه نتیجه طرح های غلط ستاد احیای دریاچه است و مسئولان این ستاد باید پاسخگو باشند.

مهدی عیسی زاده با انتقاد از طرح‌های غلط احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: آقایان کلانتری و تجریشی مسئولان ستاد احیا به خاطر اجرای طرح‌های غلط احیای دریاچه ارومیه باید پاسخگو باشند و محاکمه شوند.

وی با درخواست از سازمان بازرسی برای ورود به روند اجرای طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود: در طول هفت سال گذشته در قالب ستاد احیای دریاچه ارومیه طرح‌های غلط اجرا و اعتبارات هنگفت زیادی به هدر رفت، باید سازمان بازرسی با ورود به این موضوع مشخص کنند آقایان کلانتری و تجریشی این اعتبارات را کجا و چه میزان هزینه کرده‌اند.

عیسی زاده با تاکید بر اینکه تمام مطالعات طرح‌های ستاد احیای و هزینه‌هایی که صرف این طرح‌ها شد غلط بود، عنوان کرد: افرادی در قالب ستاد احیای دریاچه ارومیه از جمله کلانتری و تجریشی روی کار آمدند که هیچ شناختی از منطقه و دریاچه ارومیه نداشتند.

وی با بیان اینکه در این زمینه بارها به روحانی و جهانگیری در دوره‌های نهم و یازدهم فعالیت مجلس شورای تذکر دادم گفت: متأسفانه هیچکدام از این تذکرات جدی گرفته نشد و با صرف میلیاردها اعتبار شاهد اجرای غلط طرح‌های احیای دریاچه ارومیه و در نتیجه وضعیت امروز هستیم.

سازمان بازرسی به هزینه کرد اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه ورود کند

عیسی زاده با اشاره به اینکه از دولت سیزدهم و سازمان بازرسی درخواست ورود جدی به موضوع هزینه کرد و روند اجرای طرح‌های ستاد احیا را دارم، گفت: معتقدم کارشناسان و اندیشمندان دانشگاه ارومیه با مشارکت کارشناسان تبریز با توجه به اشرافیت کاملی که به منطقه و دریاچه ارومیه دارند می‌توانند در خصوص احیای دریاچه ارومیه ورود کنند.

طرح های احیای دریاچه ارومیه غلط بود/ اعتبارات میلیاردی هدر رفت

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با گلایه از انتقال آب آذربایجان غربی از زرینه رود به تبریز گفت: در نتیجه سیاست‌های غلط از سه دهه قبل به دلیل عدم دفاع نمایندگان وقت شهرستان میاندوآب آب زرینه رود به عنوان حق آبه به تبریز منتقل می‌شود این در حالی است که کشاورزان منطقه نیاز شدید به آب دارند.

عیسی زاده با بیان اینکه در قالب ستاد احیای دریاچه ارومیه طرح «نکاشت» در اراضی کشاورزی در شهرستان‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه از جمله میاندوآب مطرح شد، گفت: با تلاش نمایندگان توانستیم این طرح غلط را به طرح «به کاشت» تغییر دهیم، امروز ۶۵ هزار هکتار اراضی شهرستان میاندوآب و نیز اراضی کشاورزی شهرستان‌های نقده، بناب، ملکان، مهاباد و سلماس در زمینه تأمین آب بخش کشاورزی با مشکل مواجه هستند.

مسئولان ستاد احیای دریاچه ارومیه در حق مردم منطقه خیانت کردند

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی کاهش بارش‌ها، خشکسالی و اجرای طرح‌های غلط ستاد احیای دریاچه ارومیه و نیز عدم اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار و قطره‌ای موجب خسارات در بخش کشاورزی و کاهش میزان آب مورد نیاز در این بخش شده است، گفت: میزان مصرف آب از ۶۰۰ میلیون مترمکعب به ۴۰۰ میلیون مترمکعب رسیده و کشاورزان میاندوآب به جای ۴ دوره آبیاری تنها دو دوره آبیاری می‌توانند انجام دهند.

عیسی زاده با تاکید بر اینکه آقایان کلانتری و تجریشی به دلیل خیانتی که در حق مردم این منطقه کرده‌اند باید در دادگاه محاکمه شوند، افزود: پنجشنبه هفته جاری دیداری با رئیس جمهور خواهیم داشت تمام نمایندگان استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی مجلس شورای اسلامی در این دیدار بر مدیریت منابع آبی این استان‌ها و توجه ویژه به وضعیت دریاچه ارومیه تاکید خواهند کرد.

وی با گلایه از بی توجهی مسئولان کشوری و استانی به مسائل و مشکلات معیشتی و کشاورزی شهرستان میاندوآب افزود: اگر نیازهای اولیه یک کشاورز در یک روستا تأمین نشود چاره‌ای جز مهاجرت ندارد و امروز بیشتر روستاییان این شهرستان از سرناچاری مجبور به مهاجرت هستند.

پاسخی بگذارید