مدیر بازار برق قم:
گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1400/08/9 11:33
شناسه : 399970

مدیر دفتر بازار برق قم از ارایه تسهیلات کم‌بهره برای احداث ۵۰۰ نیروگاه‌های خورشیدی خانگی به میزان ۵ کیلووات خبر داد.

 سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) به متقاضیان واجد شرایط جهت احداث نیروگاه خورشیدی خانگی به میزان ۵ کیلووات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره اختصاص داده شود.

 مهاجری با بیان اینکه بسیج سازندگی سپاه مجوز صدور ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی در سطح استان قم را دارد، اضافه کرد: تاکنون تعداد ۳۰ متقاضی موفق به نصب و بهره برداری این نیروگاه شده اند و تعداد ۷۰ مورد دیگر نیز در شرف معرفی به بانک و انجام کار قرار دارد.

وی با اشاره به تسهیلات کم بهره  جهت احداث نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در سطح استان تاکید کرد: این تسهیلات به متقاضیانی داده می شود که مالکیت فضای مورد نظر به نام شخص درخواست کننده باشد و ملک مورد نظر دارای سند تک‌ برگ و یا دفترچه ای باشد و اشتراک برق نیز به نام متقاضی باشد.

مهاجری تصریح کرد: پس از رویت اصل مدارک مالکیت، شناسایی قبض برق متقاضی و بازدید از محل نصب پنل خورشیدی،تصویر مدارک شناسایی جهت صدور مجوز نصب و احداث به پیمانکار مربوطه معرفی می شوند.    

مدیر دفتر بازار برق قم اظهار داشت: اجرای سامانه خورشیدی ۵ کیلو واتی که با استفاده از تسهیلات بند (ه) تبصره ۱۶ قانون بودجه در سال ۹۹ به مبلغ ۵۰ میلیون تومان  شروع شد و با مسئولیت سازمان بسیج سازندگی با پیمانکاران مربوطه هماهنگ های لازم  صورت گرفت.

ادامه داد: با توجه به هماهنگیهای سازمان بسیج سازندگی با بانکهای عامل ارایه دهنده تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی وهمکاری بانکها، امسال همچنان پرداخت آن ادامه دارد و جهت استفاده از این تسهیلات تا ۱۰۰ میلیون تومان  هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

وی یادآور شد:شرکت توزیع نیروی برق استان مسئولیت انعقاد قرارداد خرید تضمینی برق تولید شده با مبالغ مصوب و  هماهنگی و نظارت بر اجرا و صدور صورتحسابهای آن و  پیگیری ارسال به ساتبا را دارد.

پاسخی بگذارید