مسئول بسیج دانش آموزی استان قم خبر داد:
گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1400/08/10 10:19
شناسه : 399972

سرهنگ علی اکبر شفیعی مسئول بسیج دانش آموزی استان قم همزمان با آغاز هفته بسیج دانش آموزی درجمع خبرنگاران گفت:هفته بسیج دانش آموزی امسال با شعار «نوجوانان انقلابی ، پیشگامان گام دوم انقلاب»نامگذاری شده است که از هشتم آبان سالروز شهادت شهید فهمیده تا 13 آبان که روز ملی مبارزه با استکبار و روزدانش آموز نامگذاری شده است می باشد.

وی ادامه داد:علت نامگذاری این هفته به این دلیل است که در بیانیه گام دوم انقلاب سه کلید واژه «جوان» ، «امید» و «ما می توانیم» آمده  و این شعار از طرف سازمان بسیج دانش آموزی کشور انتخاب شده است.

شفیعی افزود: امسال در هفته بسیج دانش آموزی 95عنوان برنامه از جمله حضور دانش آموزان در نماز جمعه استان ، دیدار دانش آموزان نخبه با مسئولین ، برگزاری واجرای سرود در خیابانها ومیادین اصلی شهر ،برگزاری یادواره شهدای دانش آموز ، دیدار با خانواده معظم شهدای دانش آموز ، عطرافشانی قبور مطهر شهدای دانش آموز ، گفتمان امامین انقلاب در واحد های مقاومت ، تجمع دانش آموزان به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی و برگزاری مسابقات نقاشی وکتابخوانی طراحی شده است.


 وی همچنین ادامه داد:برگزاری دوره مقدماتی فضای مجازی برای ارکان گردان سایبری ، صدور بیانیه تجدید پیمان با شهدا، به صدا در آوردن زنگ استکبار ستیزی، نشست صمیمانه دانش آموزان مجامع علوی و فاطمی و 4 پویش  مجازی به نام نوجوان پلاس ، دنیای بدون آمریکا و بدون استکبار ، پویش یک راه و یک انتخاب و پویش افول آمریکا از دیگر برنامه های هفته بسیج دانش آموزی خواهد بود.

شفیعی تصریح کرد:بسیج دانش آموزی علاوه بر این برنامه ها ، ماموریت دارد به تقویت و ایجاد روحیه سلحشوری ، شجاعت و فداکاری دانش آموزان براساس بیانیه گام دوم و سند تحول بنیادین به کمک آموزش وپرورش بیاید تا دانش آموز حق طلب و حق جو تربیت شود ، تا کادر انقلاب تامین گردد.

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال فرهنگ سازی فرهنگ مقاومت وایستادگی برای دانش آموزان که یک نظریه مقبول در سطح جهانی است هستیم.

سرهنگ شفیعی ادامه داد:هنر بسیج دانش آموزی این است که دانش آموز را پای کارانقلاب بیارد تا دانش آموز طبق سند تحول و بیانیه گام دوم بتواند در جامعه سازی ، دولت سازی وتمدن سازی نقش خود را ایفا کند. برای این ماموریت مهم ما باید از مدرسه شروع کنیم واکنون مرکز عالم برای ما مدرسه است. شهید باهنر (ره) می فرماید: «اگر انقلاب در مدارس جاری نشود انقلاب شکست خواهد خورد. » این نشان از جایگاه مدرسه و کار برای دانش آموز دارد.

مسئول بسیج دانش آموزی قم در ادامه گفت :هدف ما از اجرای برنامه ها در هفته بسیج دانش‌آموزی این است که بتوانیم اهداف انقلاب به ویژه ویژگی های دانش آموز نمونه وتراز انقلاب اسلامی که در بیانیه گام دوم و سند تحول بنیادین آموزش وپرورش آمده است را برای دانش‌آموزان تبیین کنیم وآنها در مسیر بصیرت افزایی، گسترش روحیه مدیریت جهادی و انقلابی جایگاه خودشان را در این کاروان عظیمی که به سمت پیشرفت جامعه اسلامی در حرکت است پیدا کنند.

وی در پایان اظهار کرد:هفته بسیج دانش آموزی را به مردم خوب و نجیب جامعه مان، معلمان عزیز و زحمتکش به ویژه به جوانان ونوجوانان سلحشور تبریک وتهنیت عرض می کنم و گرامی میداریم یاد وخاطره شهدای دفاع مقدس به ویژه 36 هزار شهید دانش آموز که استان قم 889 شهید دانش آموز و 88 شهید معلم به انقلاب و اسلام تقدیم کرد.

شفیعی عنوان کرد : سازمان بسیج دانش آموزی استان قم 8 حوزه شهری خواهر وبرادر ، 3 حوزه روستایی با 800 واحد مقاومت و160 واحد پیشگام دارد که 60 درصد دانش آموزان عضو بسیج دانش آموزی می باشند.

پاسخی بگذارید