شهردارقم :
گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1400/08/10 11:07
شناسه : 399990

شهردار قم گفت: در آتش سوزی بزرگ شهرک صنعتی شکوهیه شهرداری قم 20 میلیارد تومان خسارت متحمل شده است.

به گزارش خبرنگار شاخه سبز سید مرتضی سقائیان نژاد در نشست خبری روز یکشنبه که با حضور اهالی رسانه در سالن همایش های شهرداری برگزارشد افزود: شهرداری از نظر خدمات رسانی به شهرک های صنعتی به لحاظ قانونی وظیفه ای ندارد اما وقتی درخواست می شود به وظیفه انسانی خود عمل می کند
سقائیان‌نژاد، شهردار قم در پاسخ به انتقادی درباره فرسوده بودن دستگاه‌های آتش نشانی قم گفت: این یک مطلب نادرست است و اصحاب رسانه باید خودشان این موضوع را تحقیق کنند.
وی با اشاره به افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهر قم از 10 به 24 ایستگاه افزود: برای این ایستگاه‌ها، تجهیزات جدید خریداری شده و در کشور از نظر استاندار آتش نشانی اگر اول نباشیم، دوم هستیم.
شهردار قم همچنین از عدم جبران خسارت ماموریت‌های خارج شهر آتش‌نشانی قم انتقاد کرد
آخرین تصمیمات درباره خیابان شهیدان برقعی
سقائیان‌نژاد، شهردار قم اظهار داشت: اجرای خیابان شهیدان برقعی 50 سال است که در دستور کار قرار دارد. فرایند ساخت این خیابان سالها طول کشیده بود اما مسجد در مسیر در دو سال گذشته به یکباره ثبت میراث فرهنگی شد.
وی گفت: تصمیم ما این است که این مسجد باقی بماند و قسمتی از آن که ثبت میراث است خراب نشود. طرح هایی برای این موضوع تصویب شده است که البته این کار هزینه اجرای طرح را بالا خواهد برد.
شهردار قم با اشاره به اینکه چند صدایی موجب تشویش اذهان مردم خواهد شد اضافه کرد: ما خودمان در مسیر حفظ مسجد دغدغه داریم اما در عین حال باید طوری کار را پیش ببریم که مردم دچار مشکل نشوند.
لزوم گرامیداشت «روز قم» در سطح بین المللی
سقائیان نژاد، شهردار قم با اشاره به اینکه برکات ورود حضرت معصومه(س) به قم نیاز به تبیین بسیار بیشتر دارد گفت: وظیفه همه ما در این عرصه بسیار سنگین است و شهرداری نباید در این عرصه تنها باشد.
وی با اشاره به اینکه دبیرخانه گرمیداشت روز قم باید ایجاد شود اضافه کرد: روز قم باید یک هفته گرامیداشت در سطح جهان اسلام داشته باشد.
دستگاه‌های فرهنگی برای گرامیداشت روز قم به میدان بیایند
شهردار قم گفت: لازم است یک دبیرخانه علمی برای گرامیداشت روز قم تشکیل شده و دستگاه‌هایی مانند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه و ... وارد میدان شده و اصحاب رسانه هم در این زمینه فعال و مطالبه گر باشند.
تسهیل به‌کارگیری ایثارگران در شهرداری قم
سقائیان‌نژاد، شهردار قم با اشاره به تبدیل وضعیت پرسنل ایثارگر در شهرداری قم اظهار داشت: اقداماتی برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی انجام شد و مباحثی هم در ارتباط با ایثارگران انجام شد.
وی افزود: این موضوع در شهرداری قم تسهیل شده و در حال طی شدن مراحل اداری و گزینشی است. قانونی هم در مجلس شورای اسلامی برای به کارگیری پرسنل در حال تدوین است که اگر این قانون تصویب شود، اقدامات بعدی بر اساس آن صورت خواهد گرفت.
مخالفت وزارت کشور با تشکیل معاونت فرهنگی اجتماعی
 دکتر سقائیان‌نژاد، شهردار قم گفت: ایجاد معاونت فرهنگی در شهرداری قم نیاز به موافقت وزارت کشور دارد که هنوز این اتفاق صورت نپذیرفته است.  
وی با اشاره به لزوم تقویت ساختار سازمان فرهنگی شهرداری قم افزود: در حال حاضر رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم عضوی از شورای مدیران بوده و جایگاه خوبی برای پیگیری امور دارد.
در قم نباید فرهنگسرا ساخت
سقائیان‌نژاد، شهردار قم گفت: اعتقاد من این است که در قم نباید فرهنگسرا بسازیم چرا که شهر قم فرهنگسراهای بسیاری دارد و اصلا کل شهر فرهنگسرا است. باید ظرفیت های فرهنگی موجود را شناخت و کشف کرد و آنها را تقویت کنیم.
وی افزود: امروز زیرساخت‌های فرهنگی بسیاری در قم وجود دارد و در دنیای امروز نباید کار فرهنگی را به ایجاد سخت افزارهایی مانند فرهنگسرا منوط کنیم.
شهرسازی الکترونیکی هدف مهم برنامه قم 1404*
سقائیان‌نژاد، شهردار قم در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره مشکلات شهروندان در مراجعه به شهرداری گفت: در عرصه شهرسازی حل این مشکلات در دستور کار قرار دارد و قدم اول ما استفاده دقیق از سامانه سرای هشت است که ظرفیت آن باید به صورت کامل استفاده شود.

وی افزود:در برنامه قم 1404 یکی از اهداف اصلی رفتن به سمت و سوی شهرداری الکترونیکی است. البته هر کار تازه‌ای تا نهادینه شده و مشکلات آن برطرف شود قدری زمانبر خواهد بودو باید صبور باشیم.
خیابان ظهور احداث می‌شود
سقائیان‌نژاد، شهردار قم در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره حل معضلات منطقه جمکران که اخیرا به محدوده شهری الحاق شده اظهار داشت: در این مسیر احداث رینگ دوم مسجد مقدس جمکران به طول هفت کیلومتر و تعریض خیابان ظهور در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه این دو پروژه تا حد زیادی نابه سامانی در این محدوده را برطرف می‌کند ادامه داد: در این زمینه به همکاری دیگر دستگاه‌ها هم نیاز داریم چرا که تا مسائل زیربنایی جمکران حل نشود دست شهرداری برای ساماندهی بسته است. به عنوان مثال اگر مشکل فاضلاب حل نشود، ایجاد آسفالت بی فایده خواهد بود.
توقعات شورایعالی معماری و شهرسازی در بلوارپیامبر اعظم(ص)نادرست است
سقائیان‌نژاد، شهردار قم در پاسخ به سوالی درباره وضعیت سرمایه‌گذاری در بلوار پیامبر اعظم(ص) گفت: پروژه بلوار پیامبر اعظم(ص) از سال 1374 در دستور کار است اما طرح این پروژه هنوز در شورایعالی معماری و شهرسازی دچار مشکل است.
وی با نادرست خواندن ایرادات و توقعات شورایعالی معماری و شهرسازی در موضوع این بلوار اظهار داشت: این شورا به عرض بلوار ایراد می‌گیرد و حتی می‌گوید آثار تاریخی که سال 1374 تخریب شده باید دوباره ساخته شود!
وی ادامه داد: وزیر سابق راه و شهرسازی که به این پروژه ایراد می‌گرفت خود از تصمیم گیران آن در دهه 70 بود! دو سه وزیر بعدی هم جایگزین ایشان شدند اما مشکل این بلوار هنوز حل نشده است اما شهرداری به استناد مصوبه کمیسیون ماده 5 استان کار خود را در این بلوار پیش می‌برد.
عده‌ای نمی‌خواهند باغ پرندگان بازگشایی شود
سقائیان‌نژاد، شهردار قم با ابراز نگرانی از مشکلاتی که در مسیر بازگشایی پروژه باغ پرندگان ایجاد شده گفت: در هر نقطه‌ای ممکن است آلودگی رخ دهد اما در باغ پرندگان قم به صورت دیگری برخورد شد.
وی افزود: در آخرین برخورد به ما گفته شده که از هر پرنده باید تست مولکولی گرفته شود! آیا در باغ پرندگان تهران، اصفهان، قمصر این اتفاق می افتد که این نسخه برای قم پیچیده شده است؟
شهردار قم اظهار داشت: مردمی که در قم زندگی می‌کنند چه فرقی با ساکنان دیگر شهرها دارند؟ آیا اسلام گفته مردم نباید تفریح کنند؟
وی ادامه داد: این هزینه در باغ پرندگان انجام شده و این بوستان بسیار زیبا ایجاد شده است؛ چرا مردم قم باید محروم باشند؟بیش از یک سال است که این پروژه با خون دل و هزینه و زحمت بسیار آماده شده است اما اهتمامی برای رفع موانع بازگشایی آن از سوی دستگاه‌های مسئول دیده نمی‌شود.
شهردارقم می مانم
شهردار قم گفت: با اعضای شورای پنجم توافق کردم اگر یک پست کشوری به من پیشنهاد شود پیش از آنکه از این پست را قبول کنم شورا را در جریان می گذارم ولی اگر پیشنهادات در حد شهرداری باشد شهردار قم می مانم.

پاسخی بگذارید