گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1400/08/10 11:30
شناسه : 399993

شهردار قم با تاکید بر کارشکنی برخی از نهادها در راه‌اندازی باغ پرندگان، گفت: باغ پرندگان قم از یک سال گذشته به بهترین شکل ممکن آماده شده اما با کارشکنی عده‌ای، شهروندان توانسته‌اند از آن بهره ای ببرند.

سید مرتضی سقائیان نژاد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، یکی از اهداف روز قم را افزایش ماندگاری زائران و گردشگران ورودی به قم دانست و افزود: برخی از مسوولان مخالف راه اندازی باغ پرندگان به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری هستند و عملا با سخت گیری و اعمال برخی کارها مانند الزام بر تست پی سی آر برای پرندگان اجازه راه اندازی این مجموعه تفریحی شاخص و زیبا را نمی دهند.

شهردار قم عنوان کرد: سخت گیری هایی که در قم در خصوص باغ پرندگان بر شهرداری قم تحمیل می شود در هیچ جای کشور سابقه ندارد.

مجموعه باغ پرندگان شهر قم، با مساحت ۷۰ هزار مترمربع در آذرماه ۹۹ به‌بهره‌برداری رسید، در زمان افتتاح اعلام شد که در این مجموعه انواع پرندگان در ۱۱ قفسه و یک سوله ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربعی نگهداری می‌شوند.

روابط عمومی دامپزشکی کشور روز ۲۱ بهمن ماه سال گذشته طی اطلاعیه ای، بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان در تعدادی از پرندگان باغ پرندگان شهر قم را تایید کرد. در این اطلاعیه همچنین از تمام صاحبان واحد های مرغداری، مدیریت باغ‌های پرندگان، پرورش دهندگان طیور زینتی و طیور بومی درخواست شده بود تا نسبت رعایت کامل ضوابط بهداشتی در واحدهای خود اقدام کنند. آنفلوآنزای حاد پرندگان در باغ پرندگان قم، این باغ را به تعطیلی کشاند و همچنان بسته است.

وی در ادامه بیان کرد: شان و منزلت روز قم هنوز در حدی که باید درک شود، درک نشده است و علت آن هم به این دلیل است که فقط نهاد شهرداری قم در گرامیداشت آن در پای صحنه و وسط میدان است.

شهردار قم گفت: تمام برکات موجود در قم در ابعاد مختلف به ویژه بعد علمی و معنوی آن بخاطر وجود حضرت فاطمه معصومه(س) است.

 

پاسخی بگذارید