رییس کمیسیون عمران مجلس:
گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1400/08/10 11:42
شناسه : 399995

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در بازدید از مناطق زلزله اندیکا (خوزستان) از واگذاری ۳۰۰ واحد پیش ساخته برای زلزله زدگان قبل از فصل سرما خبر داد.

محمدرضا رضایی کوچی روز دوشنبه در توضیح نظارت میدانی از منطقه زلزله زده اندیکا به خبرنگاران گفت: باتوجه به در پیش بودن فصل سرما امکانات مردم زلزله زده مناسب نیست و هلال احمر باید چادرهای مجهز و با کیفیت به مردم تحویل دهد.  

رییس کمیسیون عمران مجلس افزود: به‌رغم گذشت ۲۷ روز از زلزله متاسفانه روند بازسازی هنوز در مرحله آوار برداری است که بنیاد مسکن باید با سرعت بیشتری آوار برداری را به اتمام برساند.   همچنین مقرر شد تعداد ۳۰۰ واحد پیش ساخته آماده و تحویل زلزله زدگان شود تا در فصل سرما در آن مستقر شوند.

رضایی کوچی با اشاره به مشکلات پیش آمده برای دام مردم منطقه تصریح کرد: در بحث خوراک دام و محل‌های نگهداری آن مشکلات عدیده ای وجود دارد که گزارش این موضوع در حال تهیه و پیگیری حل  آن  نیز در دستور کار قرار گرفته است.  

وی با اشاره به مشکلات  مردم منطقه زلزله زده  در دسترسی به آب شرب که پیش از زلزله هم بوده، اظهار کرد: زلزله در این منطقه سبب شده است تا مسوولان محرومیت‌های منطقه را از نزدیک ببینند چرا که این منطقه وضعیت اسفباری دارد و شرایط در آن بسیار سخت است و هر چه سریعتر باید اقدامات لازم انجام شود.  

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه بیش از۵۰ درصد مردم روستا تحت پوشش کمیته امداد هستند و عزم مجلس و دولت برای رفع مشکلات مناطق زلزله زده است، عنوان کرد: در بازدید از مراحل پروژه دفع آب‌های سطحی و ساماندهی فاضلاب شهر اهواز، مشخص شد اتمام این پروژه به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. اما روند تخصیص اعتبارات بسیار ضعیف بوده و فقط ۳۰ میلیارد تومان پرداخت شده که نگرانیم پیمانکار کار را رها کند.  

رضایی کوچی در بازدید از مناطق بافت فرسوده شهر اهواز نیز گفت: شهرداری این شهر متاسفانه توان احیای بافت های فرسوده را نداشته و به کمک دولت نیاز دارد. بی تردید این موضوع را در جلسه های آتی کمیسیون عمران مورد بررسی و پیگیری قرار خواهیم کرد. از طرفی وزارت نفت نیز باید سهم صنایع آلاینده را به دهداری ها و شهرداری ها پردخت کند که پرداخت نکرده و هم اکنون حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهکار است.

در جریان این بازدید، تعدادی از نمایندگان عضو کمیسیون عمران مجلس و مسئولان اجرایی اعم از رییس ستاد مدیریت بحران کشور، رییس سازمان اورژانس، هلال احمر، معاون وزیر کشور، رییس سازمان راهداری و رییس سازمان آب و فاضلاب کشور، معاون نوسازی مدارس کشور و تعداد دیگری از مسوولان اجرایی حضور داشتند.

پاسخی بگذارید