تاریخ : 1400/08/11 11:09
شناسه : 399999

«ما برای هر تهدیدی آماده هستیم، تضمین امنیت قلمروی روسیه و دریای سیاه یکی از اولویت‌های ما است؛ اما همیشه از تقویت پروژه‌های همکاری حمایت کرده‌ایم، نه پروژه‌های مبتنی بر تقابل».

وزیر امور خارجه روسیه، ایالات متحده را مسؤول تشدید اوضاع منطقه دریای سیاه با اعزام کشتی‌های جنگی خود به این منطقه دانست.

به گزارش ایسنا، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه در سخنانی با اشاره به اعزام ناوهای آمریکا به دریای سیاه گفت که این اقدام واشنگتن هیچ کمکی به تقویت ثبات بین‌المللی نمی‌کند.

وزیر امور خارجه روسیه درباره اعزام ناوشکن آمریکایی به آب‎های دریای سیاه اظهار کرد: «روسیه آماده تامین امنیت دریای سیاه است».

لاوروف به خبرنگاران گفت: «ما برای هر تهدیدی آماده هستیم، تضمین امنیت قلمروی روسیه و دریای سیاه یکی از اولویت‌های ما است؛ اما همیشه از تقویت پروژه‌های همکاری حمایت کرده‌ایم، نه پروژه‌های مبتنی بر تقابل».

وی در ادامه اظهار کرد که کشورش اطلاعاتی در مورد نیات و اهداف ناتو ندارد و واقعیت‌ها نشان می‌دهند که ناتو خواهان هیچ گونه تعاملی با روسیه نیست.

به گزارش روسیا الیوم، لاوروف افزود: «اگر ناتو به هر دلیلی قصد ارتباط با ما را دارد، ما یک سفیر در بلژیک داریم که مسؤول روابط دوجانبه است. ما به ناتو اطلاع داده‌ایم که اگر چیزی وجود دارد، می‌تواند از طریق این دیپلمات پیام را ارسال کند».

پاسخی بگذارید