رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا:
تاریخ : 1400/08/18 13:46
شناسه : 400478

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: کیت تشخیص سریع مواد مخدر با همکاری شرکت های دانش بنیان و با هدف شناسایی انواع مواد مخدر در سریع ترین زمان ممکن، به تولید انبوه رسید.

به گزارش پایگاه خبری پلیس،  سردار مجید کریمی با اشاره به تحقیق و پژوهش بر روی انواع مواد مخدر در آزمایشگاه مجهز این یگان انتظامی اظهار داشت: آزمایشگاه مرجع تشخیص و آنالیز مواد مخدر پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا یکی از مجهزترین و به روزترین آزمایشگاه های حال حاضر کشور است که آنالیز و تجزیه و تحلیل مواد مخدر مکشوفه در کشور توسط پژوهشگران آن صورت می گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه از مهمترین تاکیدات فرمانده نیروی انتظامی "افزایش کشف و تشخیص علمی جرم" است، عنوان کرد: محققان پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در سالی که به شعار "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" مزین شده است، پیام رهبر معظم و معزز کل قوا حضرت آیت اله العظمی امام خامنه ای عزیز "مدظله العالی" را لبیک گفته و با پشتکار مثال زدنی و اتکا بر دانش بومی خود موفق به تولید کیت تشخیص سریع مواد مخدر با همکاری شرکت های دانش بنیان شدند که از مهمترین مزایای این کیت، مقرون به صرفه بودن و شناسایی انواع مواد مخدر در سریع ترین زمان ممکن توسط ماموران در صحنه جرم است.

سردار کریمی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح روند تولید این محصول پرداخت و تصریح کرد: کیت تشخیص سریع مواد مخدر که یک محصول کاملاً داخلی و بومی است، یک دهم نمونه های خارجی قیمت داشته و از حساسیت بالایی در تشخیص انواع مواد مخدر برخوردار است؛ از این رو از نظر کیفیت و کارآیی با نمونه های مشابه خارجی کاملاً برابری می کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در ادامه به نحوه کارآیی این کیت اشاره و خاطر نشان کرد: کیت تشخیص سریع مواد مخدر قادر به تشخیص ۱۶ نوع ماده مخدر است و با یک سری آزمایش های تخصصی صورت گرفته بر روی مواد مخدر، متوجه می شویم ماده آزمایش شده از چه نوعی است.

وی اظهار داشت: این کیت که به تولید انبوه رسیده و در اختیار همکارانم در مبادی کنترلی شهرها قرار خواهد گرفت، می تواند نقش بسیار موثر و سازنده ای در انجام هر چه بهتر ماموریت های پلیس ایفا کند؛ امیدواریم با استفاده از امکانات تولید بومی بتوانیم در مسیر تحولی ناجا گام برداریم.

 در هفته گرامی داشت نیروی انتظامی امسال از خط تولید صنعتی کیت تشخیص سریع مواد مخدر رونمایی شد.

پاسخی بگذارید