معاون گردشگری:
تاریخ : 1400/08/18 13:49
شناسه : 400479

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بیماری کرونا تقاضا و ورود گردشگران پزشکی به ایران را کاهش داد؛ اما متوقف نکرد.

علی‌اصغر شالبافیان روز دوشنبه (١٧ آبان) در پنجمین کنگره بین‌المللی سلامت کشورهای اسلامی اظهار داشت: بیماری همه‌گیر کرونا نتوانست تقاضا و ورود گردشگران پزشکی را منقطع کند، کاهش داد اما متوقف نکرد. همچنین در طول دوران صادرنشدن روادید صرفا شاهد صدور روادید گردشگران پزشکی بودیم.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی گفت: نگاه ما به گردشگری پزشکی صرفا اقتصادی نیست، بلکه آن را ابزار و فرصتی برای تبیین دستاوردها و ظرفیت جمهوری اسلامی در حوزه پزشکی می‌دانیم. فرصت‌هایی که از ۴٣ سال پیش به برکت استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است زیرا ما قبل از انقلاب در حوزه پزشکی بسیار وابسته بودیم.

وی افزود: سیاست وزارت میراث فرهنگی حمایت از کسب و کارها و بنگاهدهای رسمی  این حوزه است و آنچه در توان داریم و در شورای راهبردی دارد در این راستا بسیج خواهد شد که نه فقط برای نگاه اقتصادی بلکه اگر کسب و کارهای رسمی مانند دفاتر  مورد تایید و بیمارستان‌ها دارای مجوز تقویت نشود به وجه و اعتبار ملی آسیب وارد خواهد شد.
 
شالبافیان ادامه داد: بسیاری ساز و کارهای گردشگری پزشکی جهانی این حوزه دولتی (کسب‌وکار خصوصی با دولت B2G) است؛ این کنگره و همکاری های منطقه ای فرصت برای جذب گردشگر به صورت انبوه است و فرصت استفاده از ساز و کارهای کسب‌وکار با کسب‌وکار یا کسب‌وکار با دولت را فراهم می کند. 

پاسخی بگذارید