اداره‌کل هواشناسی قم:
گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1400/08/18 13:21
شناسه : 400486

اداره‌ کل هواشناسی قم دراطلاعیه‌ای اعلام کرد: براساس گزارش سامانه پایش در ایستگاه شکوهیه قم، بارش ثبت شده از ۶۰ میلی‌متر عبور کرد.

در این اطلاعیه که نسخه‌ای از آن روز شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده‌است: از پنجشنبه سیزدهم آبان‌ماه تا ساعت ۲۴ روز جمعه چهاردهم آبان‌ماه،‌ میزان بارش‌ها در سطح ایستگاه‌های قم(شکوهیه)‌،‌ کوه سفید، جعفریه، قنوات، سلفچگان، و دستجرد به ترتیب ۶۰.۲، ۳۲، ۲۸.۶، ۲۸.۵، ۱۰.۴ و ۱۰.۶ میلی‌متر به ثبت رسیده، گفتنی است بارش‌ها در مناطق مرتفع بیشتر به صورت برف بوده‌است.

اطلاعیه حاکیست که با تداوم بارش باران در روز شنبه، میزان بارش درایستگاه شکوهیه قم از ۶۰ میلی‌متر فراتر رفته‌است.

دربخش دیگری از این اطلاعیه پیرامون پیش بینی کوتاه مدت وضعیت جوی استان ‌آمده‌است: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی هواشناسی امروز آسمان ابری همراه با بارش باران خواهد بود.

اطلاعیه حاکیست:‌ از صبح فردا با عبور سامانه بارشی از استان، قطع بارش و کاهش ابر رخ خواهد داد و بیشینه دما افزایش و کمینه دما کاهش یافته، بنابراین شاهد روزهای گرمتر و شب‌های سردتر خواهیم بود.

اداره‌کل هواشناسی قم چند روز قبل با اعلام هشدار سطح نارنجی بارش باران و سیلاب درقم، تاکید کرد بود که فعالیت سامانه بارشی در این استان  از روز پنجشنبه ۱۳ آبان ماه آغاز شده و تا شانزدهم آبان‌ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

پاسخی بگذارید