یزدی خواه:
تاریخ : 1400/08/17 16:30
شناسه : 400488

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم منتظرند تا گشایش ها را در سفره ها و معیشت خود ببینند.



به گزارش شاخه سبز از ری -  سید علی یزدی خواه در جلسه شورای اداری شهرستان ری بیان کرد: خوشبختانه رقم فروش نفت در مقایسه با گذشته روند افزایشی و صادرات پتروشیمی وضع مناسبی دارد.

یزدی خواه افزود: در جلسه ای که با اوجی، وزیر نفت در جلسه مشترک وزرای صمت و نیرو با اعضای کمیسیون انرژی مجلس داشتیم، وی به قرارداد صادرات پتروشیمی به کشورهای چین، ایتالیا، ونزوئلا، هند، پاکستان، روسیه اشاره کرد و از افزایش ۵ برابری خبر داد. همچنین در مورد برگشت سود مالی حاصل از فروش گفتگوهایی شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص تامین گاز و سوخت زمستانی نیز بر اساس آنکه بتوانیم با کمترین چالش، زمستان پیش رو را پشت سر بگذاریم، امسال سوخت مایع برای نیروگاه ها افزایش یافت که در واقع بیشتر از سال گذشته در مخازن ذخیره سازی شد به همین دلیل زمستان را با چالش کمتری پشت سر خواهیم گذاشت.

یزدی خواه با بیان اینکه ارتقاء پالایشگاه ها را برای افزایش کیفیت سوخت مدنظر قرار داده و پروژه هایی در این باب برای پالایشگاه های آبادان، تهران و تبریز تعریف شده است، گفت: این اقدام با هدف استانداردسازی محصولات و فرآورده های این پالایشگاه ها به خصوص مازوت و نفت کوره صورت گرفته است تا در حد استاندارد یورو ۴ و۵ باشند.

وی با اشاره بر اینکه اقدامات موثری در سطح کشور انجام شده، اما همچنان مردم ثمره آن را در سفره های خود احساس نمی کنند، گفت: متاسفانه مردم با افزایش قیمت ها در اقسام مواد غذایی و لبنیات روبرو هستند؛ قیمت دام زنده حدود یک سوم عرضه است و این امر از تولید به مصرف کنترل دقیقی ندارد. ازین مورد عدم گشایش معیشتی حس می شود.

یزدی خواه با تاکید بر اینکه دولت و مجلس سعی در بهبودی گشایش اقتصادی دارند، چنانچه شاهد تلاش بی وقفه آیت الله رئیسی هستید که حتی بر سفرهای استانی مداومت و پایداری دارد، افزود: برخی معتقدند که جلسات بازدید منجر به افزایش مطالبات مردمی می شود و ممکن است در حد توان دولت نباشد، ولی در اصل این امر کار ارزشمندی بشمار می رود که صورت گرفته است. با کمی صبر به تمام اهداف معین شده قطعا خواهیم رسید و در جهت افزایش سطح رفاه و آسایش مردمی در تلاش هستیم.




انتهای پیام /

پاسخی بگذارید