تاریخ : 1400/08/20 11:23
شناسه : 400502

معاون سیاسی وزیر امور خارجه تاکید کرد: ما مذاکره هسته‌ای نداریم زیرا موضوع هسته‌ای در سال ۱۳۹۴ در قالب توافق بین ایران و ۱+۵ به طور کامل حاصل شد. موضوع اصلی مذاکرات وین پیامدهای ناشی از خروج ایالات متحده آمریکا از برجام و رفع تحریم‌های غیر قانونی است.

علی باقری کنی در گفت و گویی با اشاره به رایزنیهای خود با همتای فرانسوی  در پاریس اظهار کرد: با توجه به اینکه فرانسه سال آینده ریاست اتحادیه اروپا را برعهده خواهد داشت بنابراین یک نقش آفرینی فراملی می‌تواند داشته باشد که فرصت بسیار مناسبی برای ارتقای مناسبات جمهوری اسلامی ایران، نقش‌آفرینی این کشور در تعاملات منطقه‌ای و همین‌طور مسیر مذاکراتی است که ما در ۸ آذر در وین با ۱+۴ خواهیم داشت.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان مذاکرات خود با همتای فرانسوی را مشروح، صریح، جدی و سازنده ارزیابی کرد.

باقری درباره سخنان وزیر خارجه فرانسه پس از گفت وگو با امیرعبداللهیان که گفته بود مذاکرات با ایران باید از همان مرحله‌ ۲۰ ژوئن از سرگرفته شود، تاکید کرد: ما مذاکره هسته ای نداریم زیرا موضوع هسته‌ای در سال ۱۳۹۴ در قالب توافقی که بین ایران و ۱+۵ شکل گرفت، به طور کامل حاصل شد.

وی ادامه داد: موضوع اصلی ما در این مذاکرات پیامدهای ناشی از خروج ایالات متحده آمریکا از برجام است که این پیامدها فقط منحصر به تحریم‌های غیرقانونی است که علیه جمهوری اسلامی ایران وضع شده است.

پاسخی بگذارید