گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1400/08/22 13:29
شناسه : 400512

قرار بود دو روز تمام بدور از خانوادهایشان به رقابت بپردازند آمده بودند که نشان دهند دختران امروز در محتوای دیجیتال هم حرف های زیادی برای گفتن دارند .

هریک قصه را با خود مرور می کردند. «گوهر نور» ماجرای آمدن حضورت معصومه  علیها سلام به قم بود که دخترکی برای استقبال می رفت و فاطمه معصومه   این بانوی بزرک و کریمه یک تاج گل بر سرش می گذاشت. قصه به همین زیبایی بود.
تیم تشکیل شده بود از یک کارگردان به نام زهره ملامحمدی ، یک تدوین گربه نام معصومه مهرنوروزی که البته ایده پرداز و نویسنده انیمشن «گوهرنور»را هم بر عهده داشت ، یک عکاس به نام مرضیه قاسمی و یک انیماتور به نام عارفه ولایی پیرایش  و فاطمه صادقی به عنوان گرافیست همه این اعضا از حرفه ای های قم بودند اما ناشناخته.  
اصل ماجرا  رویداد چه بود؟
یزدی نژاد،مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان قم گفت:سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال از ۱۲ تا ۱۴ آبان هم زمان با سراسر کشور در مجتمع امام خمینی (ره) قم با حضور ۱۰۴ نفر در قالب ۲۱ تیم برگزار شد.
وی افزود: شرکت کنندگان با تولید محتوا دربخش‌های پویانمایی، بازی ویژه تلفن همراه ونرم افزار‌های تلفن همراه با هم به رقابت پرداختند.
مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان قم ادامه داد:در بخش پویانمایی تیم‌های حبه انگور، تیم یا زهرا، تیم جهان موازی، در بخش نرم افزار‌های تلفن همراه ، تیم ککدینتو و در بخش بازی‌های ویژه تلفن همراه تیم wonder برتر و  تیم‌های آوانو، پارادیس، ایمیج، تصویر بهشت، رسانه نو از نگاه داوران قابل تقدیر شناخته شدند.
یزدی نژاد برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال را فرصتی مناسب برای جذب ایده ها، کشف استعداد‌ها و ساماندهی گروه‌های منسجم تولید محتوا در بستر فضای مجازی برشمرد و افزود: مطالبه گری، امیدآفرینی، فرهنگ شهروندی، ورود حضرت معصومه(س) به قم و روز قم از جمله موضوعات درنظر گرفته شده برای سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال برای شرکت کنندگان استان قم در این مسابقات بود.
بانوان قم در تولید انیمیشن و موشن گراف ظرفیت بالایی دارند
اکنون و امروز بانوان ما درهمه عرصه ها از جمله دیجیتال  تواتمندی خود را به اثبات رسانده اند نمونه اش همین رویداد بود. بقیه را از زبان زهره ملا محمدی مدیرگروه بانوان شرکت‌کننده در رویدادتولیدمحتوای دیجیتال بسیج  درگفتگو با رسانه ها می شنویم.
 بانوان  فعال درموشن گراف به حمایت نیاز دارند
مدیرگروه بانوان شرکت‌کننده در رویدادتولیدمحتوای دیجیتال بسیج گفت:امیدواریم بتوانیم در رویداد تولیدمحتوای دیجیتال بسیج توانایی‌های بانوان قم رادربخش انیمیشن و موشن گراف به نمایش بگذاریم آنگونه که بایدازبانوان فعال دراین بخش حمایت نشده برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند توانایی بانوان را به نمایش بگذارد.
 5سال از فعالیت تشکیل حبه انگور می گذرد
زهره ملا محمدی اظهار کرد: همه اعضای گروه حبه انگور از بانوان هستند و نزدیک به پنج سال است که این گروه راه اندازی شده و فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد.
برگزاری رویداد توانمندی ها را محک می زند
وی گفت: امیدواریم بتوانیم  در رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج توانایی های بانوان قم را در بخش انیمیشن و موشن گراف به نمایش بگذاریم متأسفانه آن‌گونه که باید از بانوان فعال در این بخش حمایت نشده اما برگزاری چنین رویدادی هایی می تواند توانایی و ظرفیت های بانوان را به نمایش بگذارد.
در بخش موشن گراف قم  تولیدات برون مرزی دارد
ملا محمدی  افزود: گروه ما برای در بخش موشن گراف تولیدات برون مرزی نیز برای کشورهای عراق و دانمارک نیز داشته است در بخش موشن گراف فعالیت های بسیار بیشتری داریم اما در بخش انیمیشن با توجه به کمبود امکانات و نبود حمایت‌های لازم با توجه به داشتن توانایی و ظرفیت بسیار زیاد این گروه که همگی از بانوان هستند آن‌طور که باید  توسط مجموعه ها و ارگان‌ها حمایت می شدند حمایت نشدند.
حبه انگور شرایط سخت را پشت سر گذاشته است
مدیر گروه انیمیشن حبه انگور تصریح کرد: با این وجود ما مصمم هستیم که فعالیت و گروه خود را حفظ کنیم شرایط سخت را پشت سر گذاشتیم و با پشتکار بیشتر به فعالیت خود ادامه می دهیم.امیدوار هستیم که ارگان‌ها و بخش‌های مختلف به گروه بانوان در بخش انیمیشن و موشن گرافی اعتماد بیشتری کنند تا بتوانیم تولیدات بیشتری را ارائه دهیم برگزاری این رویداد ها می تواند برای دیده شدن گروه هایی مانند گروه ما بسیار مفید باشد.
ملا محمدی گفت: زیرا حتی از شهرهای دیگر نیز برای آموزش و یادگیری به گروه ما مراجعه می‌کنند و ما به آن‌ها کمک می‌کنیم تا بتوانند وارد این کار شوند.
و سرانجام بعد از 48ساعت تلاش تیم‌های شرکت کننده صبح جمعه کارای خودرا برای داوری تحویل دادند و پس از بررسی داوران در بخش انیمیشن نام گروه حبه انگور بود که با انیمیشن «گوهر نور» خوش درخشید و ثابت کرد که بانوان فعل خواستن را به خوبی صرف کرده اند و دراین زمینه هم حرف های زیادی برای گفتن دارند
 گفتنی است برترین های این دوره آذرماه دریک رقابتی سخت ترکه در پایتخت با حضور تمام برگزیده استان ها به رقابت خواهند پرداخت . برای نماینده قم در این رقابت میز آرزوی موفقیت داریم .


پاسخی بگذارید