با حضور دختران و بانوان قمی؛
تاریخ : 1400/08/29 11:19
شناسه : 400533

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید زین‌الدین و ۱۳۷ شهیده استان قم برگزار شد.

یادواره شهید زین‌الدین و ۱۳۷ شهیده استان قم عصر سه شنبه همزمان با سالروز وفات شهادت گونه حضرت معصومه (س) با حضور دختران و بانوان قمی در مجتمع امام خمینی (ره) قم برگزار شد.

این مراسم با عنوان «شهیدانه‌ی شهر کریمه» با سخنرانی «سیدحسین مؤمنی»، روایتگری «حسین کاجی»، مدیحه‌سرایی «مهدی سلحشور»، گفت و گو با خانواده شهدا و اجرای سرود دنبال شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی، در این مراسم اظهار کرد: بنده مشکلاتم را با حضور بر سر قبر معلمان شهیدم رفع می‌کنم و همیشه از این بزرگواران مدد می‌خواهم.

وی ادامه داد: شهدا نزد خداوند متعال اعتبار دارند چون عبد شدند و خدا نیز آن‌ها را انتخاب کرد. شهدا هم می‌خواستند بزرگ شدن فرزندان خود را مشاهده کنند ولی سراغ امر مهم‌تری رفتند که همان دفاع از اسلام بود.

این استاد حوزه علمیه افزود: در مقوله شهادت اجر مادران و خواهران شهدا کمتر از شهادت نیست. و ارزش بانوان در مسیر شهادت چه با نثار جان و خون خود، چه با تربیت فرزندان و تأثیرگذاری روی همسران همواره چشم‌گیر بوده است.

مؤمنی، ارتباط با معصومین (ع) را دیگر ویژگی مهم شهدا و علت اصلی رشد آن‌ها دانست و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل رشد معنوی مردم قم نیز همین امر احترام و ارادت ویژه به اهل‌بیت است، که مصداق بارز آن گرامیداشت حضرت معصومه (س) است.

پاسخی بگذارید