معاون رئیس جمهوری تاکید کرد:
تاریخ : 1400/08/29 11:14
شناسه : 400534

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده بر ضرورت راه اندازی پویش «جهیزیه فقط ایرانی» در جهت پشتیبانی از تولیدات داخلی تاکید کرد.

 انسیه خزعلی در حاشیه افتتاح و بازدید از نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی تاکید کرد: چقدر خوب است که برای پشتیبانی از تولیدات داخلی، بانوان پویش جهیزیه فقط ایرانی راه بیاندازند.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: اگر می‌خواهیم اقبال به کالای ایرانی زیاد شود، باید در زمینه کیفیت، قیمت، همچنین پشتیبانی ها و خدمات پس از فروش، سرمایه گذاری بیشتری کنیم.

وی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه، از نزدیک با برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایرانی به گفت و گو پرداخت.

تولیدکنندگان نیز برخی دغدغه ها و چالش های خود از قبیل مشکلات موجود برای به دست آوردن بازار کار در ایران و کشورهای خارجی، تنوع تولیدات جدید و مزیت های نسبی کالاهای ایرانی نسبت به خارجی را با معاون رئیس جمهور در میان گذاشتند.

در ادامه برای انجام هماهنگی های لازم در زمینه افزایش مشارکت در برگزاری نمایشگاه‌های فصلی، دائمی و مرزی با مسئولان مربوط بحث و تبادل نظر شد.

 بیست‌ ویکمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌خانگی (Hamex ۲۰۲۱) با شعار «تجلی دانایی و توانایی ایرانی در خدمت توسعه ملی» برگزار شده که در آن، ۳۹۴ شرکت داخلی و ۶ شرکت خارجی در فضایی به وسعت ۳۵ مترمربع در ۱۸ سالن، آخرین محصولات و دستاوردهای خود را در معرض دید عموم گذاشته‌اند.

این نمایشگاه تا ۲۸ آبان‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آماده بازدید متخصصان و علاقه‌مندان است.

افزایش ۱۲۳ درصدی حضور شرکت‌های داخلی و به همین میزان رشد متراژ نمایشگاه و حضور بخش فن‌بازار با مشارکت معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری و همچنین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، از جمله مشخصه‌های این نمایشگاه است.

به گزارش ایرنا و به گفته کارشناسان، ظرفیت‌های نصب‌شده موجود در کشور که به سالیانه حدود ۲۱ میلیون دستگاه لوازم خانگی بزرگ و کوچک می‌رسد، پاسخ‌گوی عمده نیاز و مصارف کشور است.  

در برخی موارد از جمله ماشین ظرفشویی، اسپلیت یونیت و برخی لوازم خانگی کوچک، وابستگی وجود دارد، هرچند در دو مورد نخست، ظرفیت‌سازی‌هایی انجام شده است.

سال گذشته بیش از ۱۵ میلیون دستگاه لوازم‌خانگی در کشور تولید شد. کارشناسان اشتغال مستقیم در این حوزه را ۳۰۰ هزار نفر و گردش مالی سالیانه در صنعت لوازم‌خانگی کشورمان را ۶ میلیارد دلار عنوان می‌کنند.

با وجود رشد تولید لوازم‌خانگی، اما به اذعان همه تولیدکنندگان، بازاری‌ها و اتحادیه فروشندگان و توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی، اکنون بین ۳۰ تا ۳۵ درصد کالاهای موجود در بازار را اجناس قاچاق تشکیل می‌دهد.

پاسخی بگذارید