سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اعلام‌کرد:
تاریخ : 1400/08/29 11:28
شناسه : 400536

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش‌های انجام‌شده توسط وزارت نفت، شاهد افزایش فروش نفت و فرآورده‌ها و بازگشت منابع ارزی آن به کشور هستیم.


به گزارش روز چهارشنبه از وزارت نفت، «مصطفی نخعی» با بیان اینکه فروش نفت و فرآورده‌های نفتی از مهم‌ترین راه‌های تامین منابع ارزی کشور است، افزود: در چند ماه اخیر به‌دنبال تلاش‌های گسترده وزارت نفت، شاهد افزایش فروش نفت و فرآورده‌های نفتی و بازگشت منابع ارزی به کشور هستیم.

وی با قدردانی از وزارت نفت بابت تلاش‌های انجام‌شده برای افزایش فروش و صادرات نفت در شرایط تحریمی، گفت: منابع ارزی حاصل از نفت، گاز و میعانات گازی، رشد داشته که این رشد در ماه‌های باقی‌مانده از سال نیز ادامه خواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح‌کرد: افزایش صادرات نفت حاصل تلاش کارکنان صنعت نفت است، این کارکنان و کارگران برای توسعه صنعت نفت زحمات زیادی متحمل می‌شوند که باید به نیازها و مشکلات آنها نیز رسیدگی شود.

نخعی بیان‌داشت: کارکنان صنعت نفت با سختی‌های بسیاری روبه‌رو هستند، زیرا باید در سکوهای گازی و نفتی به دور از خانواده در وسط دریا به‌طور شبانه‌روزی به فعالیت بپردازند و به‌دنبال این تلاش شبانه‌روزی، ما حتی یک ساعت افت فشار ارسال گاز از سکوها نداریم؛ از این رو باید به حقوق و مزایا و رفاهیات آنها نیز توجه ویژه‌ای شود.

 پیش از این نیز آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری از گشایش در فروش و صادرات نفت خبر داده بود.

همچنین روز گذشته، «جواد اوجی» وزیر نفت اعلام کرد که در بحث فروش نفت با استفاده از ظرفیت‌های موجود توفیق‎‌های خوبی حاصل شده است.

آمارهای اقتصادی نیز نشان می‌دهد رشد اقتصادی ایران در ماه‌های گذشته با احتساب نفت بالاتر از رشد اقتصادی بدون نفت بوده که نشان‌دهنده افزایش صادرات و دسترسی به ارزهای آن است.

پاسخی بگذارید