نیکزاد:
گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1400/08/29 11:36
شناسه : 400537

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ۷ آذرماه برگزار می‌شود.

«علی نیکزاد» در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی نامه آیت الله «سید ابراهیم رییسی» رییس جمهوری در معرفی یوسف نوری به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را قرائت کرد.

در این نامه آمده است: "آقای قالیباف، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، در اجرای ماده ۱۳۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بدین وسیله جناب آقای دکتر یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را به همراه مشخصات، سوابق و رئوس برنامه ایشان جهت اخذ رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌نمایم.  دوام توفیقات جنابعالی و همکاران محترم را از خداوند متعال خواستارم. "

نایب رییس مجلس شورای اسلامی به نمایندگان گفت: رأی اعتماد به وزیر آموزش و پرورش در جلسه یکشنبه ۷ آذر ماه صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد. بنابراین لازم است کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات و سایر کمیسیون‌ها سوابق و برنامه‌های وزیر پیشنهادی را بررسی کرده و اعلام نظر کنند.

یوسف نوری متولد سال ۱۳۴۰ ایلام و دارای دکترای تخصصی مدیریت از دانشگاه علامه طباطبائی است. مدیرکل برنامه و بودجه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش وپرورش، عضو هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان کشور، تدریس در مدارس و دانشسرای تربیت معلم استان ایلام و مدارس ایران در قطر و بحرین از جمله سوابق اجرایی و فرهنگی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است.

وی همچنین مؤلف چند جلد کتاب تخصصی است.

پاسخی بگذارید