نماینده آیت الله محمد یعقوبی از مراجع تقلید عراق در ایران:
تاریخ : 1400/09/3 11:46
شناسه : 400548

نماینده آیت الله یعقوبی از مراجع تقلید عراق در ایران با اشاره به شکل رابطه کشورهای اسلامی با آمریکا، تاکید کرد: ارتباط بین کشورهای اسلامی با آمریکا یک امر محال است چرا که آمریکا هدفی جز سلطه گری ندارد.

به گزارش شاخه سبزشیخ قیس طائی روز شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: روابط ایران و عراق از دیرباز بصورت صمیمی و مطلوبی شکل گرفته و آیت الله یعقوبی از مراجع تقلید در عراق همیشه از این دو کشور به عنوان برادر دوقلویی یاد می کند که از هم دیگر جدایی ناپذیر هستند.

طائی بیان کرد: در اربعین حسینی(ع) همبستگی بین ایرانی ها و عراقی ها بیش از همیشه می شود و ایرانی ها احساس می کنند که در کشور خودشان حضور دارند و احساس غریبگی نمی کنند و زائران عراقی هم در ایران چنین احساسی دارند.
نماینده آیت الله محمد یعقوبی گفت: از زمان حضور امام خمینی(ره) در نجف اشرف وابستگی بین دو کشور ایران و عراق بیش از همیشه شده و در دوران زعامت مقام معظم رهبری نیز این اتحاد بسیار تقویت شده است.

به گفته وی، مرجعیت، مرز جغرافیایی و نژادی ندارد و وقتی ما از مرجعیت صحبت می کنیم منظورمان تمام شیعیان است و آیت الله یعقوبی مرجعیت شیعی در عراق نیز در همین راستا مشغول انجام وظایف خود در قالب جایگاه مرجع تقلید می باشد.

نماینده آیت‌الله محمد یعقوبی از مراجع تقلید عراق در ایران گفت: آمریکا سالهاست که در تلاش است تا به اختلاف‌افکنی در بین علمای شیعه دامن بزند اما امروز تمام علمای شیعه ایران و عراق بر اینکه باید به دیدار یک دیگر بروند و باهم اتحاد داشته باشند؛ اتفاق نظر دارند.

طائی تصریح کرد: گاهی برخی شایعات و اخبار کذب در مورد مرجعیت و حوزه علمیه نجف و حوزه علمیه قم منتشر می شود که منطبق با واقعیت نیست؛ همانگونه که حوزه علمیه قم از تمام یافته های حوزه نجف استفاده می کند؛ حوزه علمیه نجف نیز از آخرین دستاوردهای حوزه قم بهره می برد و این مساله حیاتی و ضروری در راستای بالندگی و اتحاد بین قم و نجف است.

نماینده آیت الله یعقوبی از مراجع تقلید عراق در ایران تاکید کرد: آیت الله یعقوبی ۲۰ روز پس از سقوط صدام سکان مرجعیت را بدست گرفتند و حوزه علمیه نجف را با یک حرکت انقلابی احیا کردند و از نظر حوزه نجف به یک معنا مرهون اقدام به موقع ایشان در آن برهه تاریخی پس از سالها کسادی است.

 وی با بیان اینکه  ابو مهندس از شاگردان مکتب آیت الله یقوبی است تصریح کرد: اتحاد و وحدت کلمه در بین تمام شیعیان مهمترین هدف و توصیه آیت الله یعقوبی در کشورهای شیعی است و وی بر اصل تفاوت در سلیقه افراد در انتخاب مرجع تقلید اعتقاد دارند.

طائی با بیان اینکه فرهنگ فردی فرع بر فرهنگ اجتماعی است، اظهار داشت: فرهنگ اجتماعی در کشورهای در حال توسعه ای مانند عراق در اولویت دارد و در کتاب ما و فرهنگ غرب نیز در همین رابطه و سلطه آمریکا بر فرهنگ عراق سخن گفته شده است.

وی افزود: آیت الله یعقوبی در راستای ترویج  و تبیین دین مبین اسلام در شهرهای بزرگ ایران و کشورهای آسیایی و اروپایی دفتر تاسیس کرده است.

گفتنی است ، متن 60 عنوان کتاب در 73 جلد از آثار آیت‌الله شیخ محمد یعقوبی به زبان عربی، در موضوعاتی مانند: – معارف و اخلاق اسلامی – فقه و اصول – سیره و تراجم – سیاسی – فرهنگی – اقتصادی – اجتماعی • ارائه کتاب‌هایی مانند: – فقه الخلاف – المشتق عند الأصولیین – مفاهیم قرآنیه – جهاد و إجتهاد – سیره الأئمه الإثنی عشر(ع) – قضایا المرأه فی الفکر الإسلامی – المعالم المستقبلیه للحوزه العلمیه – نحن والغرب – تأصیلات فی الأقتصاد الإسلامی – نصوص سیاسیه • بخش نگارخانه، شامل دروس صوتی معظمٌ‌له در موضوع: قرآن، اهل‌بیت(ع)، فقه و معارف اسلامی • متن قرآن کریم به همراه ترجمه • متن کامل چند دوره لغت‌نامه در معجم لفظی موجود است.

پاسخی بگذارید