معاون تحقیقات وزارت بهداشت:
تاریخ : 1400/09/3 11:21
شناسه : 400557

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تولیدکنندگان ایرانی واکسن کرونا باید تلاش چند جانبه کنند تا واکسن‌های ایرانی سریعتر در فهرست واکسن‌های مورد تایید سازمان جهانی بهداشت قرار گیرند.


دکتر فرید نجفی روز یکشنبه در همایش نتایج مطالعات واکسن های ایرانی کووید- ۱۹ افزود: شرکت های مختلفی در تولید واکسن وارد شدند و برخی واکسن ها در شرایط اضطراری مورد تایید سازمان غذا و داروی کشور قرار گرفتند.

وی ابراز امیدواری کرد که این همایش فرصتی باشد تا ابعاد مختلف واکسن های ایرانی به بحث و گفت و گو گذاشته شود تا مردم با علم به این اطلاعات به راحتی واکسن مورد نظر خود را انتخاب و تزریق کنند.

همایش "نتایج مطالعات واکسن‌های ایرانی کووید-۱۹" توسط معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با هدف معرفی مطالعات علمی انجام شده واکسن ها به جامعه علمی کشور امروز توسط گروه‌های علمی پروژه‌های واکسن‌های کووبرکت، پاستوکووک، کووپارس، فخراوک، اسپایکوژن و نوراواک در وزارت بهداشت برگزار شد.

این همایش به منظور اطلاع‌رسانی شفاف از مراحل مطالعات انجام شده، نتایج آنها و ارائه اطلاعات جامع در خصوص واکسن‌های ایرانی برای جامعه علمی کشور، محققان، سیاست‌گذاران و مدیران نظام سلامت برگزار شد تا از سیر مطالعات انجام شده مطلع شوند و زمینه برای جلب حمایت‌های لازم از واکسن های کشور فراهم شود.

پاسخی بگذارید