تاریخ : 1400/09/3 11:35
شناسه : 400561

حمله یک خودرو به جمعیت در ایالت ویسکانسین آمریکا که برای شرکت در یک رژه کریسمس جمع شده بودند، تاکنون ۵ کشته و ۴۰ مجروح برجا گذاشته است.

شبکه خبری «سی ان ان»  با انتشار این خبر افزود: یک دستگاه خودرو شاسی بلند با سرعت زیاد  به جمعیتی که در رژه کریسمس در شهر «واکشا» (Waukesha) ایالت ویسکانسین شرکت کرده بودند، برخورد کرد.

سی ان ان درادامه گزارش داد: در حساب توئیتری که از سوی مقامات شهر واکشا دراین مورد انتشار یافت، آمده است؛   «درحال حاضر می توانیم کشته شدن ۵ نفر و مجروح شدن  ۴۰ نفر را تایید کنیم، هرچند این تعداد می تواند با کسب اطلاعات بیشتر تغییر کند، بسیاری از مردم خود اقدام به انتقال مجروحان به بیمارستان کردند. اداره پلیس شهر واکشا هم اکنون یک فرد را دراین رابطه بازداشت کرده است».

بنابراین گزارش، مقامات پلیس پیشتر از مجروح شدن ۲۰ نفر و انتقال مجروحان به بیمارستان ها اطراف این حادثه خبر دادند.

پلیس هنوز هویت این فرد را اعلام نکرده و درباره تروریستی بودن این حادثه از سوی مسئولان پلیس و فدرال اظهار نظری نشده است.

تارنمای خبری «ایندیپندنت» نیز ضمن پوشش این خبر نوشت که «دن تامپسون» رئیس پلیس این منطقه به خبرنگاران گفت هنوز نمی دانیم  این حادثه ارتباط با یک اقدام تروریستی داشته یا خیر.

این حادثه چند روز پس از تبرئه که نوجوان سفید پوست آمریکایی صورت می گیرد که از اتهام دو فقره قتل در جریان نا آرامی های سال گذشته تبرئه شد، حکم این دادگاه موجی از تشویش و نگرانی را در جامعه آمریکا که مسلح ترین ملت جهان به شمار می روند ایجاد کرد.

پاسخی بگذارید