تاریخ : 1400/09/3 11:41
شناسه : 400563

با افزایش ۹۱ درصدی موارد ابتلا به کرونا طی یک هفته در فرانسه، «گابریل اتل» سخنگوی دولت این کشور هشدار داد: موج پنجم کرونا به طرز خیره کننده و برق آسایی آغاز شده است.

شبکه "ب. اف. ام تی وی" فرانسه گزارش داد: موج پنجم کرونا در فرانسه به سرعت درحال گسترش است و شمار افراد مبتلا به کرونا طی یک هفته ۹۱ درصد افزایش یافته است.

«گابریل اتل» سخنگوی دولت فرانسه با اشاره به قرمز بودن شاخص های کرونا در آستانه سال نو میلادی هشدار داد: موج پنجم کرونا به طرز «برق آسایی» در حال گسترش است.

به گزارش شبکه ب. اف. ام. تی وی فرانسه، الیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه که پیش تر از آغاز موج پنجم کرونا در این کشور خبر داده بود، در گفت وگو با خبرنگار  «ون مینوت» از شتاب شیوع کرونا در فرانسه و تاثیرات مخرب آن بر نظام بهداشت و درمان این کشور ابراز نگرانی کرد.

وی با اعلام اینکه شاخص ابتلا به کرونا به دو برابر سطح هشدار رسیده، افزود: موج جدید کرونا ممکن است تا دسامبر و حتی ژانویه (بهمن)  تداوم یابد و احتمالا شمار بیماران بستری شده در بیمارستان ها از روزی هزار نفر فراتر رود.

به نوشته روزنامه فرانسوی لوفیگارو، فرانسه در راستای تشدید محدودیت‌های کرونایی در برابر بروز موج پنجم شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، استفاده از ماسک برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی را از دوشنبه گذشته (۱۵ نوامبر/۲۴ آبان) دوباره اجباری اعلام کرد. تاکنون تنها دانش‌آموزان ساکن برخی مناطق که بیماری همه‌گیر کووید۱۹ در آنجا شیوع بیشتری یافته بود، مجبور به استفاده از ماسک بودند. دولت فرانسه دو ماه پیش استفاده اجباری از ماسک را برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در مناطقی که ویروس کرونا کمتر شیوع داشت، لغو کرده بود.


بنابر اعلام دولت، مسافران واکسینه نشده بالای ۱۲ سال از مبدا کشورهایی همچون بلژیک، آلمان، اتریش، یونان، مجارستان، ایرلند، هلند ، جمهوری چک، سوئیس، لهستان و لوکزامبورگ باید در بدو ورود به خاک این کشور آزمایش کرونای منفی کمتر از ۲۴ ساعت را ارائه دهند.

به گزارش روزنامه فرانسوی لوفیگارو، مراسم سومین سالگرد تاسیس جنبش اعتراضی جلیقه زردهای فرانسه شنبه گذشته و در دور تازه‌ای از اعتراض‌های ضد دولتی در خیابان‌های پاریس برگزار شد. این بار معترضان به اعمال تمهیدات کرونایی از جمله واکسیناسیون اجباری، واکسینه کردن کودکان و تصویب طرح بهداشتی فرانسه اعتراض داشتند. درگیری میان نیروهای پلیس و معترضان در این تظاهرات گزارش شده است.

این روزنامه فرانسوی افزود: اعتراضات کرونایی در گوادلوپ (قلمرو فرادریایی فرانسه) نیز به خشونت کشیده شد و ژرالد درمنن، وزیر کشور فرانسه از اعزام حدود ۵۰ نیروی ویژه پلیس به این منطقه برای مقابله با معترضان و مخالفان خبر داده است. همچنین ۳۸ نفر در جریان این تظاهرات بازداشت شدند.

از آغاز بحران شیوع کرونا تاکنون در فرانسه بیش از ۷ میلیون و ۴۱۴ هزار نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده اند که از این میان بیش از ۱۱۸ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

پاسخی بگذارید