تاریخ : 1400/09/4 14:01
شناسه : 400579

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در سه ماه گذشته خلق پولی انجام نشد و گزارش اخیر مرکز آمار نشان‌دهنده کاهش نرخ تورم است که با ادامه و تکمیل همین روند در سال آینده، تورم مهار خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان برنامه و بودجه، «سیدمسعود میرکاظمی» در نشست با اعضای شورای فرماندهی بسیج این سازمان با تأکید بر اینکه فعالیت های تخصصی با نگاه بسیجی انجام می شود، اظهار داشت: بسیج به مجموعه ای تبدیل شده که هر جا ضرورتی وجود داشته باشد حضور پیدا می کند. در سیل، زلزله، جنگ و واکسیناسیون شاهد نقش آفرینی بی بدیل این بخش بوده ایم.

وی با اشاره به نقش بسیج در کمک به حل مشکلات اقتصادی گفت: مسئله ای که در سازمان برنامه و بودجه به ویژه از سوی بسیج باید دنبال شود روحیه و مطالبه تغییر است زیرا تغییر ریل اقتصادی یک ضرورت است و منجر به بهره وری بالا و استفاده موثر از منابع خواهد شد.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه سرنوشت اقتصادی کشور به اراده بیگانگان گره زده نمی شود، خاطرنشان کرد: مذاکره مسیر خود را طی می کند اما ایران کشور فقیری نیست که معطل کشورهای دیگر باشد.

وی با بیان اینکه لازم است سیاست‌ها اصلاح و مسیر درستی اتخاذ شود، اظهار داشت: بسیج می تواند در فرهنگسازی و ترویج روحیه انقلابی کمک بزرگی به کشور کند زیرا بی ارادگی، کشور را دچار مشکل می کند اما اراده انقلابی و روحیه می تواند تغییر لازم را ایجاد کند.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به مشکلات اقتصادی به ارث رسیده به دولت سیزدهم تصریح کرد: مشکل امروز مردم معیشت، وضعیت کسب و کار، درآمد خانوار و تورم است و هدف گیری همین شاخص ها و حل مشکلات از وظایف سازمان برنامه و بودجه محسوب می شود و در سه ماهی که دولت سیزدهم مستقر شده است ثبات اقتصادی در سازمان برنامه و بودجه هدفگیری شده تا اعتماد به اقتصاد برگردد.

معاون رییس جمهوری با انتقاد از میراث به جا مانده فروش اوراق دولتی در دولت گذشته، اظهار داشت: سال ۹۶ فضا برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور بیش از امروز فراهم بود اما با این وجود فعالیت برای افزایش درآمد و مدیریت بر هزینه ها ادامه خواهد داشت و با کمک خدا حتما به نتیجه مطلوب می رسیم. اگر به جای کدخدا به خدا اتکا شود بسیاری از مشکلات حل می شود .

وی، وظیفه سازمان برنامه وبودجه را اصلاح ساختار بودجه دانست و گفت: این نهاد نقش اصلی در تغییرات را بر عهده دارد به شرطی که درگیر مسائل حاشیه ای نشود و بقیه سازمان ها را برای این تغییرات بسیج کند.

میرکاظمی نقش بسیج در تغییر ریل اقتصادی را مهم دانست و تاکید کرد: بسیج  همانطور که در همه مسائل جلودار است در بستر سازی و فرهنگسازی برای تغییرات جلودار باشد تا بتوانیم به نتیجه مطلوب دست یابیم.

معاون رییس جمهوری به اهمیت اقناع سازی برای دستیابی به اصلاحات ساختاری اشاره کرد و گفت: جلسات منظمی جهت هم اندیشی و هم افزایی با نمایندگان مجلس، کمیسیون های مجلس و وزرا تشکیل شده و مسیر اقناع سازی جهت تغییر ریل اقتصادی ادامه خواهد داشت.

پاسخی بگذارید