در جلسه هیات دولت
گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1400/09/4 14:14
شناسه : 400581

رییس جمهوری پرداخت‌های نامتعارف در دولت و شرکت‌های دولتی را قابل تحمل ندانست و از سازمان اداری و استخدامی کشور خواست قبل از نهایی شدن بودجه ۱۴۰۱ نسبت به تدوین یک نظام پرداخت عادلانه حقوق و دستمزد اقدام کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی صبح چهارشنبه در جلسه هیات دولت ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تشکر از خدمات بسیجیان به همه بخش‌های کشور گفت: بسیج در مسکن‌سازی، اقتصاد مقاومتی و فضای مجازی اقدامات خوبی انجام داده است و می‌تواند برای همه بخش‌ها گره‌گشا باشد.

رییس جمهوری با اشاره به فعالیت بسیج در طرح غربالگری شهید سلیمانی اظهار کرد: نقش بسیج بسیار اثرگذار است و بسیجیان نیروهای مخلص و کارآمد هستند و استفاده از این ظرفیت می‌تواند کارها را دقیقتر و سریع کند. امروز بسیجی بودن و داشتن روحیه بسیجی از شاخص‌های مهم تحرک و پویایی در دولت است.

آیت‌الله رییسی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و موفقیت دولت در تامین واکسن و واکسیناسیون عمومی بیان کرد: پس از موضوع کرونا مسأله اصلی دولت معیشت مردم است، وزیران نیز اقدامات انجام شده خود در این زمینه را برای مردم تبیین کنند.

وی در مورد مشکلات آب در استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری گفت: باید مصوباتی که در این مورد انجام شده، پیگیری و نتیجه به مردم گفته شود. مسأله تامین آب شرب و کشاورزی مردم مهم است.

رییس جمهوری ضمن قدردانی از سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری کلاس‌های مدارس بصورت حضوری، بیان کرد: والدین دانش‌آموزان هم از برگزاری توامان کلاس‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری راضی هستند.

آیت‌الله رییسی با اشاره به موضوع حقوق‌های غیرمتعارف تصریح کرد: حقوق یک حدی دارد که حد آن باید برای تمام افراد شاغل در دولت و شرکت‌های دولتی مشخص شود و بیش از آن میزان هم نباید پرداخت شود. مردم انتظار شنیدن اخباری درباره حقوق‌های چند ۱۰ میلیونی را ندارند و به حقوق نجومی باید خاتمه داده شود.

وی در همین زمینه از سازمان اداری و استخدامی کشور خواست هر چه سریعتر و قبل از نهایی شدن بودجه ۱۴۰۱ نسبت به تدوین نظام پرداخت عادلانه حقوق و دستمزد اقدام کند.

رییس جمهوری تاکید کرد: شاید طبق قانون دستگاه‌هایی اجازه تعیین حقوق برای شرکت‌ها و یا افراد دولتی را داشته باشند که باید در این زمینه نیز اقداماتی انجام شود. پرداخت‌های نابرابر و غیرمتعارف در دولت و شرکت‌های دولتی قابل تحمل نیست.

رییسی با تاکید بر اهمیت یک صدایی در دولت، گفت: سند تحول دولت در ۳۷ مساله اصلی کشور تدوین شده که به زودی اعلام خواهد شد.

پاسخی بگذارید