تاریخ : 1400/09/13 11:27
شناسه : 400594

استرالیا به دلیل نگرانی های ناشی از انتشار گونه های جهش یافته ویروس کرونا (اومیکرون )که منشا آن آفریقای جنوبی گزارش شده ،مرزهای خود را به روی ۹ کشور افریقایی بسته است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری  « ای ای » استرالیا، دولت استرالیا اعلام کرد  از امروز ( ۲۷ نوامبر ) در پی  افزایش نگرانی ها از شیوع گونه مسری و بسیار خطرناک ویروس کرونا که منشا آن آفریقاست محدودیت های جدید مسافرتی را برای  ۹ کشور آفریقایی اعمال می کند.

« گرگ هانت » وزیر بهداشت استرالیا در مصاحبه با خبرنگاران گفت  کشورهای آفریقای جنوبی،نامیبیا، زیمبابوه، بوتسوانا، لسوتو، اسواتینی، سیشل، مالاوی و موزامبیک در این فهرست قرار دارند.  به علاوه دولت ورود افرادی که شهروند این کشورها نیستند را نیز از مبدا این کشورها به استرالیا ممنوع می کند و شهروندان استرالیایی نیز در بدو ورود به استرالیا از این کشورها باید ۱۴ روز را در قرنطینه سپری کنند.

لازم به دکر است این محدودیت ها درباره دانشجویان بین المللی و مهاجرانی که برای مهارت و کار به استرالیا وارد می شوند نیز اعمال می شود. هر فردی که از ۹ کشور مذکور به استرالیا سفر کند باید ۱۴ روز را در قرنطینه بگذراند.

وزیر بهداشت استرالیا در ادامه تصریح کرد اگر شواهد پزشکی نشان دهد که اقدامات بیشتری باید انجام شود بدون تردید انجام خواهیم داد. این اقدامات می تواند شامل بیشتر کردن محدودیت ها نیز باشد. هر شخصی که از ۹ کشور فوق وارد استرالیا شود باید بلافاصله قرنطینه شود و تست شناسایی ویروس را انجام دهد.

دولت استرالیا سفرها از مبدا این ۹ کشور آفریقایی را به مدت ۲ هفته به استرالیا به حالت تعلیق درآورده است.

مقامات بهداشتی  استرالیا،۲۰ مسافر از آفریقای جنوبی در بخش شمالی « هوارد اسپرینگ » که یک نفر از آنان تست کرونایش مثبت بوده و مشخص نیست که آیا به گونه جهش یافته "اومیکرون" مبتلا باشد را در قرنطینه قرار داده است.

شناسایی گونه جدید ویروس کرونا که جهش های قابل ملاحظه ای بر روی پروتئینی که واکسن ها اساسا از روی آنها ساخته شده اند از روز گذشته نگرانی های شدیدی را در جهان بوجود آورده است که منجر به اعمال محدودیت ها و ممنوعیت و تعلیق سفرها از کشورهای آفریقای جنوبی شده است.

به باور دانشمندان آفریقای جنوبی، این گونه جدید ویروس کرونا بسیار نادر است و ممکن است سیستم ایمنی بدن به خوبی نتواند با آن مبارزه کند.

«گرگ هانت» وزیر بهداشت استرالیا می‌گوید چنانچه سازمان بهداشت جهانی این گونه را به عنوان یک نوع جدید در فهرست طبقه بندی اصلی خود قرار دهد، تحقیقات خود را در این خصوص هرچه سریعتر آغاز خواهد کرد.

انگلیس نیز در خصوص شیوع این سویه جدید کرونا در آفریقای جنوبی هشدار داده و شماری از پروازهای خود را به کشورهای آفریقایی به حال تعلیق درآورده است.

استرالیا اوایل ماه جاری برای نخستین بار از ابتدای همه گیری ویروس کرونا بسیاری از محدودیت های مرزی بین المللی را  برداشته بود و به افرادی که به طور کامل واکسینه شدند اجازه ورود به کشور را بدون سپری کردن قرنطینه می داد.

براساس گزارش های منتشر شده ،205 هزار مورد مبتلا به ویروس کرونا در استرالیا ثبت شده و  یک هزار و 985 نفر نیز  جان خود بر اثر ابتلا به  این ویروس از  دست داده اند.

پاسخی بگذارید