گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1400/09/13 11:51
شناسه : 400600

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: قانون رتبه بندی فرهنگیان هر زمان به تصویب برسد از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ شامل حال فرهنگیان خواهد شد.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در پاسخ به اخطار رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد کتول با اشاره به اهمیت رتبه‌بندی فرهنگیان گفت: درباره رتبه بندی چون دولت لایحه داده است، ما در قانون اساسی اصل ۷۵ هم داریم و کمیسیون نمی‌تواند خلاف اصل ۷۵ موضوعی را تصویب کند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: همه مجلس در رابطه با بحث رتبه بندی معلمان همه اتفاق نظر داریم و نظر دولت را هم گرفتیم. در همین صحن مجلس معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه آمده و اعتبار مورد نیاز این بحث در سال ۲۵ هزار میلیارد تومان قطعی شده است.

 وی خاطرنشان کرد: کمیسیون نمی‌تواند مصوبه‌ای داشته باشد که بار مالی بیشتر از ۲۵ هزار میلیارد تومان داشته باشد ما هم مکلف ایم این موضوع را رعایت کنیم کمیسیون متاسفانه این کار را هنوز انجام نداده است.

قالیباف گفت: نظر دیوان محاسبات، نظر مرکز پژوهش‌ها و نظر دولت این است که بار مالی این بیشتر است. روز دوشنبه جلسه می‌گذاریم و آن را اصلاح می‌کنیم. ولی آنچه که مشخص و روشن است عزیزان ما در آموزش و پرورش و معلمان بدانند این قانون از زمانی که تصویب شود، از ۱۴۰۰/۶/۳۱ این قانون شامل حالشان می‌شود.

 به گفته رییس مجلس شورای اسلامی برای نیمه دوم سال ۱۴۰۰ در سقف ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از ابتدای ۱۴۰۱ هم قانون در سقف ۲۵ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی یادآورشد: اینکه در رسانه‌ها افرادی حرف‌هایی می‌زنند معلمین عزیز به این موضوعات گوش ندهند. حتماً هم مجلس و هم دولت بهترین مدافعان آنها هستند و انشاالله این تصویب می‌شود.

 نماینده علی آباد کتول در اخطار قانون اساسی خطاب به رییس مجلس گفت: شما قول دادید امروز یکشنبه، گزارش رتبه‌بندی فرهنگیان با ۲۵ هزار میلیارد تومان که با موافقت میرکاظمی و قول رئیس جمهور صورت گرفت را بارگذاری کنید اما آقای نیکزاد گفته است دولت می‌خواهد آن را پس بگیرد.

رحمت الله نوروزی اضافه کرد: در فراکسیون هم به آقای نوری گفتیم، ما نمی‌توانیم امروز و فردا کنیم و از آن مهلت ۱۰ روزه، اکنون بیش از یک ماه گذشته است لذا فرهنگیان از مجلس و دولت انتظار دارند.

نوروزی اضافه کرد: مدارس در حال بازگشایی بعد از کرونا است لذا آموزش و پرورش باید از این رخوت و سستی بیرون آمده و به پویایی برسد. 

پاسخی بگذارید