گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1400/09/13 11:58
شناسه : 400602

وزیر کشور با تاکید بر اینکه نباید وقت انقلاب، مردم و دولت را با حرف های حاشیه ای تلف کرد، گفت: دولت به شدت از ورود به مسایل حاشیه ای پرهیز می‌کند.

احمد وحیدی روز دوشنبه در آیین معارفه استاندار جدید ایلام اظهار داشت: دولت آیت الله رئیسی مختص به یک جناح سیاسی نیست و به همه گروه‌های سیاسی که دل در گرو انقلاب و نظام دارند، تعلق دارد.

وی ادامه داد: وزارت کشور در حوزه تعیین استانداران به دور از مسائل حاشیه‌ای تلاش کرده است افراد متعهد، کارآمد و انقلابی را در این مسند مهم و حساس برگزیند و تنها حرکت در جهت برنامه‌های دولت برای پیشرفت همه‌جانبه کشور را مد نظر داشته است.

وزیر کشور اضافه کرد: افزایش اختیارات استانداران که از رویکردهای دولت سیزدهم است، الگوی حکمرانی را در استان ها متحول خواهد کرد.

وحیدی تاکید کرد: حرکت در چارچوب بیانیه دوم رهبر معظم انقلاب از مهم ترین اهداف دولت سیزدهم است و در این راستا تلاش خواهیم کرد با نگاه آرمان خواهانه و مبتنی بر واقعیت ها ایران اسلامی را بیش از پیش در مسیر پیشرفت همه جانبه قرار دهیم.

وزیر کشور افزود: درک عمیق گذشته و نگاه بلند به آینده همراه با توجه به نکات کلیدی باعث می شود کشور با شتاب بیشتری در مسیر بالندگی حرکت کند.

افزایش ذخائر استراتژیک و تامین واکسن کرونا از موفقیت‌های دولت سیزدهم است

وحیدی یادآور شد: دولت سیزدهم در ابتدای کار با مسائل و مشکلات بسیاری روبرو بود که تلاش کرد با سامان دادن به آنها کشور را در ریل و مدار همیشگی قرار دهد که در این راستا افزایش ذخائر استراتژیک و تامین واکسن کرونا نیز با موفقیت حاصل شد.

وی با اشاره به سیاست خارجی فعال دولت سیزدهم اضافه کرد: شرکت در نشست شانگهای و سازمان همکاری های اکو در طول سه ماه گذشته در این چارچوب شکل گرفته و تعامل سازنده با همسایگان نیز از اولویت های کاری دولت بوده است.

برنامه‌ها باید متناسب با شرایط خاص استان‌ها اجرایی شود

وزیر کشور گفت: هر استانی ویژگی ها و  شرایط خاص خود را دارد و باید متناسب با این شرایط برنامه ها و الگوی پیشرفت را اجرایی کرد و دولت سیزدهم نیز این رویکرد را در راس برنامه های خود قرار داده است.

وحیدی وجود نیروی انسانی توانمند و تحصیلکرده را مهم ترین سرمایه هر کشور دانست و افزود: ایلام از این منظر از استان‌های پیشتاز کشور است و هم اکنون نیز تعداد زیادی از نیروهای این استان در مسوولیت‌های مهم انجام وظیفه می‌کنند.

شهید رضایی‌نژاد تنها نمونه‌ای از جوانان دانشمند ایلام است

وی با اشاره به متعلق بودن دانشمند هسته‌ای شهید داریوش رضایی‌نژاد به استان ایلام، یادآور شد: این شهید والامقام تنها نمونه‌ای از جوانان دانشمند و تحصیلکرده این استان است که به دست ایادی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

وزیر کشور به وجود بیش از ۷۰۰ اثر تاریخی در این استان اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع قدمت کهن و تاریخی ایلام را نشان می‌دهد که در طول هزاران سال ایلامیان مردمانی با فرهنگ و ریشه‌دار بوده‌اند.

منابع استانی و ملی به صندوق‌های پیشرفت استانی تخصیص داده می‌شود

وحیدی با اشاره به تشکیل صندوق‌های پیشرفت استانی در دولت سیزدهم اضافه کرد: منابع استانی و ملی لازم به این صندوق‌ها تخصیص داده می‌شود تا متناسب با برنامه‌ها و پروژه‌های تعریف شده در جهت حل مسائل گام برداریم.

وی از عموم مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست با هماهنگی استاندار تلاش کنند هرچه سریع‌تر پروژه‌هایی که تاثیرگذاری بیشتری در حل و فصل نیازهای مردم دارند به سرانجام رسیده و تکمیل شود.

این دومین سفر احمد وحیدی وزیر کشور دولت سیزدهم به ایلام است، پیش از این وزیر کشور دوم مهرماه به همراه رییس جمهوری و جمعی از اعضای هیات به ایلام سفر کرده بود.

«حسن بهرام‌نیا» روز یکشنبه ۳۰ آبان از هیات دولت به عنوان استاندار ایلام رای اعتماد گرفت و امروز با حضور وزیر کشور، این مسوولیت از محمد نوذری استاندار اسبق ایلام به وی سپرده شد.

پیش از این محمد نوذری از ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۹ استاندار ایلام بود.

پاسخی بگذارید