دادستان کل کشور:
گروه: سیاسی / قضایی
تاریخ : 1400/09/13 11:12
شناسه : 400610

دادستان کل کشور با بیان اینکه همه باید به دولت سیزدهم در جهت حل مسائل مشکلات بخش تولید که دشمن در جنگ اقتصادی آنرا نشانه گرفته است، کمک کنند، گفت: دستگاه قضایی پشتیبان دولت سیزدهم در مبارزه با فساد و رفع موانع تولید است.

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری روز سه‌شنبه در آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام که به شکل ویدیو کنفرانس برای حاضران در این مراسم به سخنرانی پرداخت، اظهار داشت: مساله مهم و اساسی امروز در کشور مقوله رونق تولید است و همه ارگان‌ها باید برای محقق شدن این نیاز اصلی کشور شبانه روز تلاش کنند.

وی افزود: دولت سیزدهم با روی کار آمدن وعده هایی به مردم داده است و از زمانی که رهبر معظم انقلاب شورای عالی اقتصاد را تشکیل و تکالیفی را متوجه هر سه قوه کردند، دستگاه قضایی وظیفه خود دانسته که در سراسر کشور در حوزه تولید، اشتغال برای رفع موانع کمک کند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه همه وظیفه داریم برای رفع موانع و مشکلات کنونی تلاش کنیم، افزود: امروز کشور نیازمند مساعدت و همکاری در جهت رفع مشکلات مردم است، باید به صورت فعال و جهادگونه در رفع مشکلات نهایت تلاش خود را انجام دهیم چرا که تنها حضور کافی نخواهد بود و اگر بخواهیم در برابر توطئه های دشمنان نظام و انقلاب در حوزه های مختلف پیروز شویم، باید با کار جمعی و جهادگونه تلاش کنیم تا بتوانیم بر مشکلات فائق آییم.

منتظری تاکید کرد: زمان ریاست قوه قضاییه توسط آقای رئیسی و هم اکنون هم در زمان ریاست جمهوری ایشان قول همکاری جهت رفع مشکلات را داده ایم ، همه باید به دولت سیزدهم برای حل مسایل و مشکلات اقتصادی کمک کنیم و در این خصوص دغدغه داشته باشیم.

وی بیان کرد: وظیفه ذاتی دستگاه قضا ورود به موضوع مقوله اقتصاد نیست اما بنا به شرایط خاص کشور و جنگی که دشمنان انظام و انقلاب در این عرصه به راه انداخته اند، وظیفه داریم تا به حل مشکلات بخش تولید کمک کنیم.

دادستان کل کشور از اراده راسخ و استوار دستگاه قضا برای ادامه مبارزه با فساد خبر داد و یادآور شد: با توجه به رویکرد و اولویت مهم دولت سیزدهم و پیگیری ویژه رئیس جمهور، امیدواریم این مساله بیش از پیش کنترل و با آن مقابله شود.

حجت‌الاسلام منتظری بیان کرد: هر مقوله‌ای که در جامعه بر زندگی مردم اثرگذار است و  متولی ندارد ،حوزه حقوق عامه محسوب می شود و دادستان ها می توانند برای جلوگیری از تضییع حق مردم و حفظ آن ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز  همه دادستان ها در حوزه حفظ حقوق عامه پای کار آمده اند، گفت : یکی از مسئولیت های جدی دادستان جدید مرکز استان ایلام که می خواهیم با جدیت ورود کند حفظ حقوق عامه است باید برای موفق شدن در این بخش از ظرفیت همه دستگاه های اجرایی استفاده شود.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه مسوولیت دادسرا بسیار خطیر و سنگین است، افزود: امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضایی است، دادستان وظیفه دارد با کسانی که امنیت و آبروی مردم را مورد مخاطره قرار می دهند، بصورت جدی برخورد کند.

حجت‌الاسلام منتظری تاکید کرد: دادستان ها و مقام های مسوول نباید به ساعت کاری توجه کنند و در طول شبانه روز در خدمت مردم و رفع مشکلات مردم تلاش کنند، در حوزه امنیت، دادستان وظیفه دارد در کنار نیروهایی که مسوول امنیت هستند آمادگی برای رفع مشکلات داشته باشد و با قاطعیت تمامی با کسانی که امنیت را هدف قرار می دهند طبق قانون برخورد کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عدالت مهمترین مسئله ای است که جامعه اسلامی ما به آن نیاز دارد، گفت: همه باید برای تحقق این مهم نهایت تلاش را انجام دهیم تا عدالت به وضوح نمایان شود.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه تکریم ارباب رجوع از محوری ترین مباحثی است که در سند تحول دستگاه قضایی بر آن تاکید شده است خطاب به دادستان جدید ایلام گفت: دارای جایگاه شرعی، قانونی و اجتماعی هستید، کیفیت را نباید فدای کمیت کرد و در هر سمتی که هستید به مردم خدمت کنید.

حجت الاسلام منتظری بیان کرد: قرار بازداشت در مسائل غیرمهم نه تنها ضرورتی ندرد بلکه جایز نیست، برای محکومان قرارهای مناسب صادر کنید و تا آنجا که لازم نیست قرار بازداشت صادر نکنید.

وی با اشاره به کنگره سه هزار شهید ایلام گفت: نورانیت ایلام از زوایای متعددی مورد توجه است، این استان مشهد شهدا و افتخار خدمتگذاری به زائران حسینی به عنوان دروازه عتبات عالیات دارد.

دادستان کل کشور از استاندار و دادستان جدید ایلام به عنوان مدعی العموم خواست: پیگیری جدی در جهت رفع موانعی که باعث تعطیلی برخی واحدهای تولیدی شده است داشته باشند.

به گزارش ایرنا، در این آیین عبدالوهاب بخشنده به عنوان دادستان جدید مرکز استان ایلام معرفی و از خدمات افشار خسروی زاد دادستان سابق قدردانی شد.

پاسخی بگذارید