گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1400/09/13 11:41
شناسه : 400615

رئیس جمهوری با تاکید بر ضرورت رسیدگی و رفع مشکلات معلولان اظهار داشت: قانون حمایت از معلولان باید به سرعت و به طور جامع و کامل اجرایی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی جمعه شب در حاشیه جلسه فوق‌العاده هیات دولت، به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت در دیدار جمعی از نمایندگان جامعه معلولان کشور با تبریک این روز گفت: امروز برای یادآوری و توجه همه مدیران و دست اندرکاران به معلولین عزیز کشور است و برای رسیدگی به مشکلات آنان وظیفه و مسئولیت داریم.
رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه معلولیت، محدودیت نیست اظهار داشت: فلسفه آفرینش و خلقت این است که یکی با داشتن و دیگری با نداشتن و یکی با سلامت و دیگری با معلولیت امتحان می‌شود و چنین نیست که همه انسان‌ها از همه چیز برخوردار باشند.
رئیسی خاطرنشان کرد: شما مبتلا به یک معلولیت جسمی هستید و ما هم وظیفه داریم مشکلات شما را برطرف کنیم و هر دو با توجه به این موارد، مورد امتحان و آزمون الهی قرار می‌گیریم لذا از این جهت بین ما تفاوتی وجود ندارد.
رئیس جمهوری گفت: اگرچه بسیاری از معلولان از لحاظ جسمی دچار مشکل هستند اما دلهای روشنی دارند و شاخص رشد انسان چشم سر نیست بلکه چشم و روشنی دل است.
آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: معتقدم یکی از اموری که انسان را رشد و تعالی می دهد خدمت به پدر و مادر و کسانی است که به هر دلیلی ناتوانی جسمی دارند.
رئیس جمهوری اظهار کرد: معلولیت نمی‌تواند جلوی رشد و تعالی انسان را بگیرد همچنان‌که بسیاری از معلولین کشورمان در عرصه‌های مختلف از جمله علمی، فرهنگی و ورزشی تعالی و پیشرفت خوبی داشتند.
رئیسی در ادامه با اشاره به قانون مربوط به اشتغال معلولان خطاب به مسئولین حاضر در جلسه گفت: باید پیگیری کنید تا به هر میزانی که قانون برای استخدام معلولین الزام کرده، اجرایی شود.
رئیس جمهوری با تاکید بر ضرورت تهیه وسایل آموزشی برای نابینایان و نیز تهیه لوازم توانبخشی برای معلولین خاطرنشان کرد: لوازم توانبخشی از جمله ویلچر و عصای مناسب باید برای معلولین تهیه شود و بهتر است که مسئولین مربوطه پیگیری کنند تا اینگونه لوازم در داخل کشور تولید شود.
آیت‌الله رئیسی همچنین بر اجرای قانون در زمینه استفاده معلولان از وسایل حمل و نقل (قطار و هواپیما) که به صورت تخفیف در نظر گرفته شده است، تاکید کرد و خواستار فعال شدن صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی معلولان شد.
رئیس جمهوری مناسب‌سازی اماکن شهری و اداری را برای تردد آسان معلولین ضروری دانست و گفت: باید مسئولین شهری اینگونه موارد را مورد توجه جدی خود قرار بدهند.
رئیسی تاکید کرد: اراده دولت بر این است که معلولان بیش از رنج معلولیت، سختی و رنج بیشتری نداشته باشند.
رئیس جمهوری گفت: در جمع معلولان چهره‌های شاخص و فرهیخته‌ای وجود دارد که می‌توانند به دولت کمک کنند و از مسئولین می‌خواهم که از ظرفیت آنان استفاده کنند.
در این دیدار تعدادی از معلولان در سخنانی با اظهار خوشحالی از حضور آسان و راحت در مجموعه نهاد ریاست جمهوری، پیشنهادات، مطالبات و دغدغه‌های خود را با رئیس جمهوری در میان گذاشتند.
اجرای قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت، تسهیل ایاب و ذهاب معلولان، مناسب سازی فضای شهری برای تردد معلولین، بیمه درمانی و تکمیلی، توجه به توانمندسازی معلولان و اشتغال مخصوص معلولین از جمله موضوعاتی بود که از طرف معلولین مطرح شد.

پاسخی بگذارید