کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا خبر داد؛
گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1400/09/15 13:55
شناسه : 400617

کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اطلاعیه‌ای از اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری در بستر سامانه امید خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، در متن اطلاعیه شماره یک کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به گذشت بیست و یک ماه از همراهی و مشارکت هموطنان در مقابله با بیماری همه­ گیر کرونا آمده است: ناشناخته بودن، رفتارهای غیر قابل پیش­ بینی و ظهور گونه های مختلف، نبود دارو و درمان موثر و ایجاد فضای توام با نگرانی، روزها، هفته ­ها و ماه‌های همراه با بیم و امید را در کشور رقم زد.

بر اساس این اطلاعیه یکی از راهبردهای اساسی در کنار اقدامات درمانی، اعمال محدودیت ‌ها و مداخلات حاکمیتی بود، که شرایط عادی زندگی را با تغییر مواجه و فعالیت‌­های روزمره اجتماعی، اقتصادی، آموزشی، فرهنگی  و ... تحت تاثیر آن قرار گرفت که با اهتمام تمام ارکان نظام و اعضای ستاد ملی، امروز شاهد موفقیت­‌های مهم در کشور هستیم که با ایثار، گذشت و فداکاری کادر بهداشت و درمان در خط مقدم مقابله با این بیماری و همچنین همت والای فرزندان سخت­کوش این سرزمین و همراهی شما مردم شریف این توفیقات به دست آمده است.

کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اضافه کرد: در این راستا متناسب با شرایط موضوع ایجاد تحول در مدیریت بیماری از سوی ریاست جمهوری در دستور کار قرار گرفت که در قالب "طرح مدیریت هوشمند بیماری در بستر سامانه امید "اجرایی می‌شود. این طرح تلاش دارد، تا فراهم کردن بسترهای لازم امکان "همزیستی با کرونا" را به همراه کاهش ریسک ابتلای بیماری برای عموم مردم عزیزمان فراهم آورد.

این اطلاعیه خاطرنشان می‌کند: تلاش شده که برای کاهش محدودیت‌ها اقدامات جدی انجام شود به نحوی که امکان فعالیت و تردد اقشار مختلف مردم و صنوف در بستر ایمن‌تر میسر و هر گونه محدودیت صرفاً برای مبتلایان عملیاتی تا سلامت اکثریت مردم به خاطر بی‌­اطلاعی اقلیت در مخاطره قرار نگیرد.

پاسخی بگذارید