معاون وزیر صنعت خبر داد:
تاریخ : 1400/09/15 13:59
شناسه : 400618

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در هفت ماه نخست امسال ۴۵۰ میلیون دلار صادرات پوشاک انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۷ درصدی نشان می‌دهد.

 «مهدی صادقی‌نیارکی» امروز (یکشنبه) در آیین افتتاح نمایشگاه‌های «ایران تکس» افزود: در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حوزه صادرات محصولات نساجی شاهد ۲۰ درصد رشد شامل ۳۰۰ میلیون دلار صادرات بودیم.

به گفته این مقام مسوول، نزدیک به پنج‌هزار بنگاه در زنجیره ارزش صنعت نساجی پوشاک وجود دارد که این تعداد ۶.۷ درصد واحدهای صنعتی، هفت درصد اشتغال صنعتی و سه درصد سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه نساجی و پوشاک نیاز جامعه است، تصریح‌کرد: این بخش به‌طور مستمر باید تولید و عرضه را برای بخش داخلی و صادراتی انجام دهد که در شرایط امروز ظرفیت خوبی در کشور شکل گرفته است.

صادقی‌نیارکی با بیان اینکه زنجیره ارزش تولید پوشاک در کشور شکل گرفته است، خاطرنشان‌کرد: تولید پوشاک از نخ و پارچه تا طراحی و تولید در داخل انجام می‌شود و برگزاری این نمایشگاه‌ها نشان می‌دهد که تغییرات بسیار خوبی در این عرصه انجام شده است.

عرضه کالاهای نساجی در نمایشگاه

در ادامه «حسن زمانی»، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران نیز در این آیین اظهار داشت: زمینه برای عرضه کالاهای نساجی در نمایشگاه فراهم شده است تا پس از گذار از دوران کرونا، رشد و توسعه خود را به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه تلاش شده تا زمینه حضور همه متقاضیان فراهم شود، تاکید کرد: نمایشگاه‌ ویترین صنعت، تجارت و اشتغال کشور است و می تواند به توسعه آنها کمک کند.

پاسخی بگذارید