گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1400/09/17 13:02
شناسه : 400620

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه ۱۴۰۱ یکشنبه هفته آینده(۲۱ آذر) توسط دولت به مجلس ارائه می‌شود.

«محمدباقر قالیباف» در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر حجت الاسلام «علیرضا سلیمی» نماینده مردم محلات درباره زمان ارائه بودجه که باید ۱۵ آذرماه طبق قانون به مجلس ارسال شود، گفت: دولت در حال اصلاح ساختاری در بودجه ۱۴۰۱ است که این موضوع اولویت مجلس و دولت است و رهبر معظم انقلاب هم بر آن تاکید دارند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست روز گذشته خود با رییس جمهوری اظهار کرد: برای اینکه بودجه از کفایت لازم برخوردار شود، رییس جمهوری تاکید کردند که لازم است بودجه تا ۳ روز دیگر در دولت بحث و بررسی شود.

قالیباف افزود: البته نکاتی نیز مدنظر داشتیم تا پیش از آنکه بودجه به مجلس ارسال شد، این نکات مورد بررسی قرار گرفته و یک جلسه هم با روسای کمیسیون های مجلس درباره مسائل اقتصادی، عمرانی و برنامه و بودجه درباره بودجه ۱۴۰۱ بحث و بررسی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد پس از انجام کارهای گفته شده، هفته آینده یکشنبه، بودجه ۱۴۰۱ تقدیم مجلس شود و در این یک هفته هم همدلی و توافق بیشتر برای بودجه انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا بودجه1401 کل کشور در جلسات فوق العاده هیات دولت در نوبت‌های صبح و بعد از ظهر در حال بررسی است.

آیت الله رییسی چهارشنبه هفته گذشته در نشست مشترک دولت و مجلس گفت: ما می‌خواهیم بودجه ۱۴۰۱ کمترین نقص را داشته و کسری نداشته باشد.

 به گفته رییس جمهوری مهار تورم و رشد اقتصادی قابل قبول از دیگر موارد مد نظر دولت در تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۱ است.

پاسخی بگذارید