تاریخ : 1400/09/15 13:07
شناسه : 400621

«رنا الفارس»، وزیر کار کویت، با صدور حکمی ورود کشتی‌های تجاری بارگیری شده از اسرائیل و یا بارگیری به مقصد رژیم صهیونیستی، از بنادر کویت را ممنوع کرد.

به گزارش امروز (یکشنبه) خبرگزاری «روسیا الیوم» این تصمیم، نمایندگی های دریایی ثبت شده در اداره آژانس های دریایی وزارت حمل و نقل کویت را از ارائه درخواست مجوز ورود کشتی های خارجی بر خلاف مفاد فرمان امیر کویت صادر شده در سال 1959 در مورد تحریم کالاهای اسرائیلی منع می کند.

این ممنوعیت شامل تمامی کشتی‌هایی می‌شود که از بنادر دیگر برای تخلیه بخشی از محموله‌های خود در بنادر کویت هر زمان که هر یک از کالاهای مندرج در این ممنوعیت را حمل می‌کنند، به قصد حمل و نقل به و از سرزمینهای اشغالی فلسطین را شامل می‌شود.

در این تصمیم تاکید شده است که ذی نفعان در وزارت ارتباطات باید همه آنچه مبنی بر تخلف از مفاد این تصمیم می شود را برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارجاع دهند.

به دنبال سازش و عادی سازی روابط بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی، کویت از جمله کشورهای عربی بود که در موضع گیری صریحی اعلام کرد که به این روند عادی سازی نخواهد پیوست.

رئیس مجلس امت کویت نیز پیشتر بار دیگر بر مواضع ثابت کشورش در حمایت از ملت فلسطین، تأکید کرد که کویت هرگز اقدام به عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل نخواهد کرد، چرا که این عادی‌سازی عنوانی برای تسلیم شدن و ذلت و خواری است.

پاسخی بگذارید