تاریخ : 1400/09/24 13:27
شناسه : 400634

کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، گفت: بزودی فهرست جدیدی از افراد و نهادهای آمریکایی دخیل در نقض جدی حقوق بشر که توسط ایران تحریم می‌شوند، منتشر خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، غریب آبادی به دنبال تحریم‌ اخیر برخی اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی توسط آمریکا و به بهانه‌های واهی نقض حقوق بشر، افزود: این اقدام آمریکا در ادامه همان سیاست شکست خورده فشار حداکثری علیه ملت ایران و استفاده ابزاری از تحریم برای تحقق اهداف سیاسی است.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: رژیمی که به تعبیر کارشناسان و گزارشگران ویژه سازمان ملل با اعمال تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه ملت ایران، حقوق بنیادین شهروندان ایرانی را به مخاطره انداخته و دسترسی بیماران به دارو و تجهیزات درمانی را منع کرده، چگونه به خود اجازه می‌دهد که مدعی دفاع از آزادی و حقوق بشر در ایران باشد؟! این امر به هیچ وجه قابل قبول نیست و بیشتر شبیه یک طنز تلخ است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه با اشاره به اینکه رژیم آمریکا در زمینه نحوه رفتار با معترضان و اجتماعات مسالمت آمیز، خود در مقام متهم قرار دارد و باید نسبت به برخورد وحشیانه پلیس این کشور با معترضان داخلی به افکار عمومی جهان پاسخ دهد، افزود: جورج فلوید تنها یک مورد از بی‌شمار انسان‌هایی است که به بدترین شکل ممکن در انظار عمومی توسط پلیس کشته شد، بدون اینکه عدالت در قبال آن اجرا شود.

غریب آبادی ادامه داد: به اذعان کارشناسان و گزارشگران ویژه حقوق بشر، خشونت پلیس آمریکا با جامعه رنگین پوست این کشور به ویژه سیاه‌پوستان، بیانگر نژادپرستی نظام‌مند، سیستماتیک و نهادینه است.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در ادامه تصریح کرد: وضعیت اسفبار زندان‌های آمریکا از جمله خشونت‌های رفتاری با زندانیان، جمعیت زیاد زنان در زندان‌ها، شکنجه‌های غیرانسانی و رفتارهای تحقیرآمیز با زندانیان، انجام آزمایشات پزشکی بر روی افراد زندانی و دیگر اقدامات خشونت‌بار، نشان‌دهنده نقض جدی حقوق زندانیان و وضعیت اسفناک زندان‌های این کشور است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در پایان اعلام کرد: بزودی فهرست جدیدی از افراد و نهادهای آمریکایی دخیل در نقض جدی حقوق بشر که توسط ایران تحریم می‌شوند، منتشر خواهد شد.

پاسخی بگذارید