تاریخ : 1400/09/24 13:30
شناسه : 400635

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران دقایقی پیش در راس هیاتی برای ادامه مذاکرات وین با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه وارد پایتخت اتریش شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به وین، باقری قرار است ساعاتی دیگر برای رایزنی‌های دیپلماتیک پیش از نشست کمیسیون مشترک برجام راهی هتل کوبورگ شود. طبق برنامه اعلام شده وی با انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و روسای هیات‌های چین و روسیه دیدار خواهد کرد.

دور تازه نشست کمیسیون مشترک برجام بعداز ظهر امروز در سطح روسای هیات‌های مذاکره کننده گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و ایران ازسرگرفته می‌شود.

مذاکره کننده ارشد ایران طی دو روز گذشته با مقام‌های ارشد روسیه و چین در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات وین و متون پیشنهادی ایران پیرامون لغو تحریم های ظالمانه و مسائل هسته‌ای مذاکرات فشرده ای را داشته است. وی امروز هم با اراده جدی برای شنیدن پاسخ‌های مستند و مستدل طرف‌های مقابل و با هدف دستیابی به توافق در مذاکرات شرکت خواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که پیش‌نویس ارائه شده در چهارچوب برجام است و برهمین اساس انتظار دارد که طرف های مقابل با پیشنهادها و پاسخ های مشخص شامل لغو تحریم ها در مذاکرات شرکت کنند.

ایران به رغم عدم اجرای تعهدات غرب در برجام، برای مذاکرات ثمربخش به منظور دستیابی به توافق های خوب در گفت‌وگوها حاضر شده و برای موفقیت مذاکرات مصمم است.

پاسخی بگذارید