فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) :
گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1400/09/24 13:45
شناسه : 400655

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: در قالب طرح ۵۰ ×۵۰ بیش از ۵۰ طرح عمرانی مهم در ۵۰ هفته با حمایت دولت تا پایان سال ۱۴۰۱ تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

سید حسین هوش‌السادات روز سه‌شنبه به مناسبت سالگرد تاسیس قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) افزود: ماموریت این قرارگاه بازسازی، رفع خرابی‌ها و آثار به جا مانده از جنگ تحمیلی، هویت‌سازی و توسعه در عرصه سازندگی و ورود به عرصه پیشرفت کشور، انحصارشکنی و ظرفیت‌سازی داخلی برای اجرای پروژه‌ها بدون وابستگی به بیگانگان و مرحله آخر طراحی و اجرای پروژه بزرگ بوده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)  افزود: بیش از ۴۰ درصد تولید بنزین، ۲۱ درصد تولید گاز و ۴۲ درصد مخازن ذخیره‌سازی در حوزه نفت و گاز، ۴۵ درصد ظرفیت سدها و ذخیره‌سازی آب و شبکه‌های انتقال آن، ۴۱ درصد آزادراه‌ها، ۱۵ درصد بزرگراه‌ها، ۳۰ درصد خطوط راه‌آهن و ۴۲ درصد خطوط مترو و ۸۰ درصد ظرفیت‌سازی بنادر کشور در حوزه راه و حمل و نقل توسط قرارگاه خاتم انجام شده است.

هوش‌السادات بیان کرد: در راستای شعار سال که تولید و پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها است این قرارگاه در یک سال گذشته موفق به تکمیل ۲۶ پروژه مهم ملی و راهبردی در حوزه‌های مختلف زیربنایی کشور شده است.

وی عنوان کرد: آزادراه غدیر کنارگذر جنوبی تهران به طول ۱۵۸ کیلومتر، قطعات ۲ و ۳ و ۴ آزادراه اراک -خرم‌آباد که پروژه بسیار پیچیده و سختی در ارتفاعات زاگرس بود، و توانست طول مسیر را کاهش دهد این پروژه ۶ بانده است، پروژه پاوه -مهدشت به مسافت ۶۴  کیلومتر از جمله این پروژه‌ها است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اضافه کرد: تا پایان سال ۱۴۰۱ در قالب طرح ۵۰ ×۵۰ بیش از ۵۰ طرح عمرانی مهم در ۵۰ هفته با حمایت دولت تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

هوش‌السادات ادامه داد: احداث ۶۵۰ کیلومتر راه‌آهن، آزاد راه بزرگراه، ۳۰ کیلومتر خطوط مترو، احداث و بهره‌برداری بیش از ۱۰ اسکله، ۵۵۵ کیلومتر خطوط انرژی، بهره‌برداری از ۳۰ هزار هکتار زهکشی، احداث و بهره‌برداری ۴ کارخانه معدنی با ظرفیت بیش از ۲۰۰ هزار تن کنسانتره مس از جمله این پروژه‌های مهم است.

پاسخی بگذارید