در گفت و گو با ریانووستی
تاریخ : 1400/10/5 11:17
شناسه : 400695

محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌وگو با ریانووستی اعلام کرد سامانه‌های تاسیسات هسته‌ای ایران ایمن هستند و تمامی آسیب‌پذیری‌های آنها در صورت حملات سایبری احتمالی به دقت رصد می‌شود.


اسلامی گفت:"هر کشوری توجه زیادی به تضمین ایمنی نیروگاه های هسته ای خود می کند... به لطف اقداماتی که انجام داده ایم، همه سیستم های ما ایمن هستند، همه آسیب پذیری های آنها تحت کنترل هستند،. ما امیدواریم که چنین اقدامات شدیدی برای تامین ایمنی زیرساخت‌های هسته‌ای ما، کسانی را که می‌خواهند به آنها آسیب برسانند دلسرد و ناامید کند".

 ایران قصد ندارد غنی‌سازی بالاتر از ۶۰ درصد انجام دهد

محمد اسلامی همچنین  اعلام کرد ایران قصد ندارد غنی‌سازی بالاتر از ۶۰ درصد خلوص انجام دهد.

وی گفت تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران بر اساس توافقات، اساسنامه و مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام می‌شود.
رییس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد که هدف برنامه هسته‌ای تهران حمایت از نیازهای تولید صنعتی کشور و همچنین تامین نیاز مصرف کنندگان ایرانی به کالاهای خاص است.

تهران انتظار دارد ساخت واحدهای 2 و 3 نیروگاه بوشهر تسریع شود

 اعلام کرد مقامات ایران از شرکت دولتی "روس اتم" روسیه انتظار دارند که ساخت بلوک های 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر را تسریع بخشد که تقریباً دو سال از برنامه مورد توافق عقب مانده است.

اسلامی گفت:"ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه بوشهر حدود 23 ماه عقب افتاده است... از روس اتم انتظار داریم که طبق برنامه توافق شده ، اجرای پروژه را برای جبران تمام تاخیرها تسریع کند. در مورد بلوک سوم می توانم بگویم خاک در آنجا در حال تقویت است و اکنون مقدمات بتن ریزی فونداسیون در حال انجام است".

ایران بدهی خود را به روسیه برای ساخت اولین واحد نیروگاه اتمی بوشهر پرداخت کرد

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد تهران بدهی خود به مسکو را برای ساخت اولین واحد نیروگاه اتمی بوشهر پرداخت کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تهران برای ساخت اولین واحد نیروگاه اتمی در بوشهر به مسکو بدهی دارد یا خیر گفت:"نه. اکنون نه. ایران تمام بدهی های خود فدراسیون روسیه برای ساخت نیروگاه اتمی را پرداخت کرده است."

تابستان گذشته لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران گفته بود که مسکو و تهران موضوع بدهی ایران برای نیروگاه اتمی بوشهر را حل و فصل نکرده اند، زیرا به دلیل تحریم های آمریکا، وجوه تهران در بانک های ژاپن و کره جنوبی مسدود شده است.

پاسخی بگذارید