تاریخ : 1400/10/5 11:08
شناسه : 400698

کمیسیون تصفیه طالبان اعلام کرده است که حدود ۲ هزار نفر در مناطق مختلف این کشور به دلیل تخلفات پاکسازی و شماری از این افراد نیز زندانی شده اند.

"انعام الله سمنگانی"یک سخنگوی طالبان در توئیتی نوشت  تعدادی از افراد  پاکسازی شده به دلیل سوء استفاده از نام طالبان و آزار و اذیت مردم در استانها بازداشت و به دادگاه معرفی شده اند.

کمیسیون تصفیه پس از اینکه  ملاهبت الله آخوند زاده  رهبر  طالبان اعلام کرد که شماری از افراد و نهادها در  صدد بدنام کردن طالبان هستند تشکیل شد.

سخنگوی طالبان اضافه کرد  تعدادی  از سوء استفاده کنندگان با تشکیل کمیسیون تصفیه طالبان را ترک کرده اند.

خبرگزاری افق در گزارشی نسبت به رشد افراط گرایی همزمان با تصفیه این افراد از طالبان هشدار داد و نوشت رهبران طالبان متوجه پیامد های سنگین این تصفیه نیستند.

"دیوید پترایوس" رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سی آی ای  به تازگی در اظهار  نظری گفت که طالبان توجهی به  رعایت حقوق بشر  و حقوق اقلیت ها نمی کند  و  اگر بخواهد  حقوق این  افراد را رعایت  کند تعدادی از افراد  افراطی از صفوف طالبان جدا می شوند.

وی تصریح  کرد احتمال پیوستن افراد جدا شده از طالبان به  القاعده و داش وجود دارد.

برخی رسانه‌های افغانستان سخنان عمران خان را در باره پشتون‌ها و مخالفت آنان با تحصیل دختران را  این راستا دانستند و نوشتند گفته‌های نخست وزیر پاکستان در نشست همکاری اسلامی در اسلام آباد تلاشی برای تفهیم وضعیت دشوار طالبان برای پذیرش تغییر بر اساس استاندارد های مورد نظر جامعه بین‌المللی بود.

این منابع نوشته اند که عمران خان سعی کرد به شرکت‌کنندگان بفهماند آنچه را که آن‌ها از طالبان انتظار دارند نیازمند سال‌ها کار و تلاش است.

خبرگزاری «افغان نیوز» هم به نقل از گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا نوشت حدود یکهزار نفر از افراد شناخته شده داعش  در افغانستان حضور دارند.

در این گزارش آمده است که گروه داعش متشکل از اعضای تحریک طالبان پاکستان، طالبان افغانستان  و جنبش اسلامی ازبکستان است.

پیش از این هم گزارش‌هایی منتشر شده بود که اعضای سابق نیروهای ارتش و امنیت ملی افغانستان برای در امان ماندن از تعقیب و بازداشت طالبان به داعش پیوسته اند.

پاسخی بگذارید