معاون استاندار تهران:
تاریخ : 1400/10/5 11:05
شناسه : 400699

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران گفت: نظارت ها در مبادی ورودی استان به ویژه فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) با هدف پیشگیری از شیوع اُمیکرون تشدید شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محسن نایبی در حاشیه ستاد ملی کرونا با هشدار نسبت به گسترش سویه اُمیکرون بر لزوم تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای مراقبت و ایمنی در برابر سویه جدید تاکید کرد.

وی با بیان اینکه پرهیز از عادی انگاری و توجه به پروتکل های بهداشتی ضروری است، تاکید کرد: مراقبت و توجه نسبت به وضعیت سویه جدید ضروری است و باید مراقبت ها تشدید شود.

معاون استاندار تهران گفت: از ظرفیت نیروهای مردمی و بسیج در قالب طرح شهید سلیمانی جهت تقویت نظام مراقبت در مقابل سویه اُمیکرون به کار گرفته می شود.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا از اوایل اسفند ۹۸ در کشور شیوع یافت و تا کنون پنج خیز را پشت سر گذاشته است.  خیز پنجم کرونا از ابتدای تیر ماه امسال در کشور آغاز شد و وزارت بهداشت هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور خبر داد. این خیز در ۲۸ مرداد و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار تلفات از یکصد و ۱۲۰ هزار نفر عبور کرد.

همچنین رکورد تلفات روزانه کرونا در این مدت چندین بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار تلفات از ابتدای شیوع کرونا در کشور رسید.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۰ مشاهده سویه اُمیکرون کرونا در ایران را تایید کرد.

کمال حیدری معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت، نخستین مبتلا به اُمیکرون در ایران فردی ساکن تهران است از امارات متحده عربی وارد کشور شده است.

محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است. سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اُمیکرون» نام‌گذاری کرده است. کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و اومیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

پاسخی بگذارید