تاریخ : 1400/10/5 11:59
شناسه : 400701

کارشناسان بهداشتی با توجه به شیوع سویه اومیکرون اعلام کردند ماسک های فانتزی و پارچه ای تاثیری در پیش گیری از ابتلا به انواع سویه های ویروس کرونا از جمله اومیکرون ندارند.

شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر افزود: کارشناسان می گویند  با توجه به شدت گرفتن شیوع سویه اومیکرون در جهان، استفاده از ماسک های پارچه ای درحقیقت چیزی بیش از یک تزئین چهره  برای استفاده کننده از آن نیست و کارایی در برابر ویروس اومیکرون ندارند.

«لینا ون » (Leana Wen) پزشک و تحلیلگر مسائل درمانی این شبکه خبری دراین باره گفت: این چیزی است که حتی  از ماه ها قبل دانشمندان و کارشناسان امور بهداشتی دراین باره هشدار داده بودند.

این تحلیلگر مسائل پزشکی سی ان ان افزود:  باید حداقل ماسک سه لایه پزشکی استفاده شود؛ در نهایت می توان بر روی آن از ماسک های فانتزی و پارچه ای استفاده کرد و نه آنکه به تنهایی آنها را به کار بریم.

استفاده از ماسک K۹۵

این کارشناس مسائل پزشکی در ادامه گفت: در اماکن پر رفت و آمد افراد باید از ماسک های نوع «کی ۹۵» (K۹۵) یا «ان ۹۵» (N۹۵  ) استفاده کنند.

ماسک های کی ۹۵ و ان۹۵ یک دهان بند طبی پالایشگر ریز ذرات در هوا با حداقل سه لایه پوششی است.

توصیه کارشناسان:ماسک های فانتزی تاثیری بر اومیکرون ندارند

سی ان ان افزود: در اوایل شیوع ویروس کرونا، متخصصان پزشکی، مردم را به استفاده از ماسک های نوع N۹۵ تشویق می کردند، درحالی که توصیه به استفاده نکردن از این نوع ماسک و به جای آن استفاده از ماسک  های فانتزی و پارچه ای که از لایحه محافظتی کم تری برخوردارند یک «اشتباه بزرگ»  محسوب می شود.

بنابراین گزارش، ماسک های پارچه ای قادرند تنها ۷۵ درصد از ذرات معلق در هوا را جذب کنند، درحالیکه یک ماسک N۹۵ که بدرستی بر روی صورت قرار گرفته باشد، بنابر اعلام اداره «امنیت و سلامت مشاغل» آمریکا قادر است تا ۹۵درصد از ذرات معلق در فضا را جذب کند.

توصیه کارشناسان:ماسک های فانتزی تاثیری بر اومیکرون ندارند

 سی ان ان درادامه گزارش داد: در همین حال  ماسک های جراحی یا یکبار مصرف حدود ۵ تا ۱۰ درصد کمتر از ماسک های تنفسی N۹۵ ، بسته به طبقه بندی بین المللی ASTM (سازمان استاندارد آمریکا موسوم به «انجمن مواد و آزمون آمریکا») )، مؤثر هستند.

توصیه کارشناسان:ماسک های فانتزی تاثیری بر اومیکرون ندارند

این رسانه تصویری افزود: درباره استفاده از ماسک های پارچه ای و یا N۹۵ در برابر شیوع سویه اومیکرون،  «مرکز درمان و پیش گیری بیماری» آمریکا (CDC) تاکنون پاسخی به این شبکه خبری نداده است

پاسخی بگذارید