تاریخ : 1400/10/5 11:56
شناسه : 400702

انگلیس روز جمعه رکورد جدیدی از موارد روزانه ابتلا به ویروس کرونا را به ثبت رساند درحالی که تخمین‌ها حاکی از این امر هستند که تعداد زیادی از جمعیت لندن به سویه اومیکرون ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.



به گزارش "رویترز" داده‌های دولت انگلیس نشان داد که در روز جمعه ۱۲۲ هزار و ۱۸۶ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند. این رقم در روز پنجشنبه ۱۱۹ هزار و ۷۸۹ مورد ابتلا بود.  
به این ترتیب در سه روز گذشته انگلیس به صورت روزانه بیش از ۱۰۰ هزار مورد جدید ابتلابه کرونا را ثبت کرده است.  
از سوی دیگر تخمین‌های دفتر آمار ملی انگلیس روز جمعه نشان داد که از هر ۱۰ نفر ساکن شهر لندن، یک نفر به ویروس کرونا مبتلا شده است.  
بسیاری از صنایع و شبکه‌های حمل و نقل انگلیس با کمبود نیرو مواجه هستند زیرا کارمندان مبتلا به کرونا مجبورند به قرنطینه بروند و محل کار خود را ترک کنند.  
با این حال بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که اعلام کرده بود روز کریسمس ۲۰۲۱ "به طور قابل توجهی" بهتر از سال قبل است، روز سه شنبه و قبل آغاز کریسمس محدودیت‌های جدیدی در این کشور وضع کرد.  
وی اعلام کرد در مورد شدت سویه اومیکرون و نرخ بستری در بیمارستان‌های انگلیس قطعیت وجود ندارد.  
اگرچه تحقیقات جدید نشان می‌دهند سویه اومیکرون دارای نرخ بستری کمتری نسبت به سویه‌های پیشین ویروس کرونا است، مقامات سلامتی در مقابل این سویه احتیاط می‌کنند.  
جنی هریس، رئیس آژانس امنیت سلامت انگلیس گفت: روزنه‌ای از امید برای کریسمس وجود دارد. اما این امید به حدی نیست که ما تهدید جدی (اومیکرون) را نادیده بگیریم. آنچه با آن مواجه هستیم تعادل میان خطر کمتر بستری شدن و مسری بودن بسیار بالای این سویه است و می‌دانیم اومیکرون بخشی از سیستم دفاعی ما را دور می‌زند.  
انگلیس همچنین در روز جمعه ۱۳۷ فوتی جدید ناشی از کرونا را به ثبت رساند که مجموع قربانیان کرونا در این کشور را به ۱۴۷ هزار و ۸۵۷ نفر افزایش داد.  
این کشور هم اکنون دارای بالاترین آمار قربانیان کرونا در اروپا می‌باشد.  
به گزارش ایرنا، به گفته مقامات انگلیسی، تاکنون ۱۳۲ نفر مبتلا به سویه اُمیکرون در بیمارستان‌های این کشور بستری شده بودند که از این تعداد ۱۴ نفر - بین ۵۲ تا ۹۶ سال - جان خود را از دست دادند.  
آژانس بهداشت عمومی انگلیس همچنین در خصوص ابتلای مجدد به اُمیکرون هشدار داده و گفته این سویه قادر است در برابر آنتی‌بادی‌های ساخته شده از طریق واکسیناسیون یا در بین افرادی که پیشتر به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند مقاومت کند. بر اساس داده‌های اولیه، ۹. ۵ درصد از موارد ابتلا به اُمیکرون در میان افرادی بوده که پیشتر به کرونا مبتلا شده‌اند.  
سویه "اومیکرون" برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شده است و به گفته دانشمندان میزان سرایت آن بسیار بالاتر از سویه دلتا می‌باشد.

پاسخی بگذارید