تاریخ : 1400/10/19 11:45
شناسه : 400705

جنگنده بمب افکن های ائتلاف متجاوز به سرکردگی رژیم سعودی صبح جمعه ورزشگاه صنعا را که مکانی غیرنظامی است و با ادعای این که این مکان محل ساخت و انبار موشک‌های بالستیک و پهپادهای رزمندگان یمنی است، بمباران کردند، اقدامی که نشان از استیصال و ناکامی متجاوزان در جنگ یمن دارد.

با وجود اینکه نزدیک به گذشت هفت سال از تجاوز ائتلاف عربی – آمریکایی به سرکردگی سعودی به یمن می گذرد و این ائتلاف تمامی زیرساخت ها، بیمارستان ها، مدارس و مراکز آموزشی و جاده ها یمن را هدف قرار داده و ویران کرده است، ولی بمباران روز جمعه ورزشگاه صنعا که یک مکان ورزشی است، نشان داد که متجاوزان ناکام و مستاصل از همه جا، آشکارا به بمباران اماکن غیرنظامی روی آورده اند.

منابع خبری اعلام کردند که جنگنده بمب افکن ‌های ائتلاف جمعه گذشته سه بار ورزشگاه "الثوره" صنعا (پایتخت یمن) را بمباران و همچنین خیابان "الزبیری" در جنوب این شهر را هدف قرار دادند و به آن خسارت وارد نمودند که موجب زخمی شدن چند شهروند یمنی شد.

افشای دروغ سعودی ها

بلافاصله پس از ادعای ائتلاف سعودی درباره وجود تسلیحات در شهرک ورزشی الثوره صنعاء و حمله به تأسیسات ورزشی پایتخت یمن، مقامات صنعاء از رسانه‌های این کشور خواستند که برای برملا کردن دروغ سعودی‌ها در ورزشگاه مذکور حضور پیدا کنند.

«نصر الدین عامر» نماینده وزیر اطلاع‌رسانی یمن، بامداد جمعه پس از حمله ائتلاف سعودی به ورزشگاه صنعا، بلافاصله از تمام رسانه‌های این کشور خواست تا برای اثبات عدم وجود تسلیحات در اماکن ورزشی به شهرک ورزشی الثوره بیایند.

در همان روز وزارت ورزش و جوانان یمن نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله به سازمان‌های غیرنظامی و تهدید به حمله به آن‌ها، «نقض آشکار» کنوانسیون‌های بین المللی است که تعرض به اماکن غیرنظامی را جنایت می‌انگارند.

وزارت ورزش و جوانان یمن در ادامه اضافه کرد: ما کشورهای متجاوز را مسئول خسارت‌های جانی و زیان‌های وارده به دارایی‌ها و زیرساخت‌های ورزشی و مناطق اطراف آن می‌دانیم.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: ما تمام ادعاهایی را که رسانه‌های وابسته به کشورهای متجاوز درباره وجود تسلیحات نظامی در ورزشگاه شهرک الثوره در صنعاء پخش می‌کنند، قاطعانه تکذیب می‌کنیم.

پس از صدور بیانیه مذکور، کمیته المپیک یمن نیز فورا از کمیته بین‌المللی المپیک، سازمان‌های ورزشی بین‌المللی و شورای امنیت سازمان ملل خواست که برای جلوگیری از حمله مجدد به تأسیسات ورزشی یمن از سوی متجاوزان هر چه سریعتر اقدام کنند.

کمیته المپیک یمن تأکید کرده که تأسیسات ورزشی این کشور تنها برای فعالیت‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند و هیچ ارتباطی با مسائل نظامی ندارند.

وزیر ورزش و جوانان یمن نیز همزمان اعلام کرد که کشورهای متجاوز به علت شکست نظامی، مدعی هستند که در ورزشگاه الثوره صنعا، تسلیحات جاسازی شده است.

بمباران زندان صنعا

ائتلاف متجاوز آمریکایی- سعودی-  اماراتی سه شب پیش نیز در چند حمله هوایی، اطراف زندان مرکزی در ساختمان فرماندهی امنیت صنعا را هدف قرار داد که این حملات به ویرانی برخی از تأسیسات این زندان و همچنین وحشت زندانیان منجر شد.

به دنبال این اقدام تجاوزکارانه، کمیته امور زندانیان یمن اعلام کرد که ائتلاف سعودی به‌رغم آنکه از وجود زندانیها و اسیران جنگی خود در یکی از زندان‌های صنعاء اطلاع داشته، اما آن را هدف حمله قرار داده است.

«عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته اسرای یمن در این خصوص در بیانیه ای با اشاره به اینکه بیش از سه هزار اسیر از نیروهای ائتلاف سعودی در زندان مذکور حضور دارند، اعلام کرد که ائتلاف در جریان حضور این زندان و اسیران خود بوده چراکه حدود دو سال پیش از طریق سازمان‌ها و نهادهای سازمان ملل و همچنین کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، آن‌ها از وجود این زندان آگاهی یافته بودند.

در روزها و ماههای اخیر رزمندگان یمنی موفق شده اند با تحمیل شکست های پی درپی در چند جبهه به ائتلاف متجاوز، آنها را به عقب نشینی در محورهای «الحدیده» (غرب) و استان «مارب» در مرکز یمن وادار کنند، که این پیروزیهای رزمندگان یمنی ائتلاف سعودی و حامیان آن را خشمگین کرده است.

هرچند عملیات آزادسازی استان مارب به نقطه حساسی رسیده و رزمندگان یمنی به دروازه های این شهر رسیده و مواضع خود را تثبیت کرده اند، اما در مقابل متجاوزان سعودی – آمریکایی- اماراتی بی وقفه در حال بمباران مواضع رزمندگان یمنی و مناطق مسکونی و غیرنظامی یمنی ها در صنعا و دیگر شهرهای این کشور می باشند تا رزمندگان یمنی را از ادامه حمله به استان راهبردی مارب و آزادسازی آن منصرف نمایند.

به اعتقاد کارشناسان مسایل منطقه، با آزادسازی استان مارب از دست تروریست‌های «داعش»، «القاعده» و مزدوران وابسته به دولت مستعفی و فراری «عبدربه منصور هادی»، شرایط برای مردم یمن و رزمندگان «جنبش انصارالله» بسیار بهتر خواهد شد و عملا محاصره زمینی استانهای تحت کنترل مقاومت، شکسته خواهد شد.

استان مأرب همچنان که هم اکنون مرکز دولت فراری و مستعفی عبدربه منصورهادی به شمار می رود، در عین حال به علت دارا بودن منابع غنی نفت و گاز، از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و به گفته کارشناسان در صورت آزادسازی کامل این استان، باید پایان کار دولت مستعفی منصور هادی و ائتلاف سعودی در یمن را اعلام کرد، از این رو ائتلاف متجاوز تمرکز خود را بر روی بمباران مناطق نظامی و غیرنظامی یمن گذاشته تا از این طریق شاید بتواند مانع پیروزی رزمندگان یمنی در جبهه مارب شود.

پاسخی بگذارید