معاون پارلمانی رییس جمهور:
گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1400/10/19 11:55
شناسه : 400708

معاون پارلمانی رییس جمهور ضمن ابلاغ سلام رییس جمهور به نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس گفت: انشاالله در اولین فرصت جلسه نمایندگان مسیحی، کلیمی و زرتشتی مجلس با رییس جمهور برگزار می‌شود.

 سید محمد حسینی در نشستی با نمایندگان آشوری و ارمنی که به مناسبت میلاد حضرت مسیح علیه‌السلام در دفتر دولت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک سالروز میلاد پیامبر اولوالعزم حضرت عیسی روح‌الله، با اشاره به آیات صریح قرآن از جمله سوره مریم درباره حضرت عیسی و حضرت مریم سلام الله علیها، نکاتی را درخصوص مبانی مشترک اعتقادی و اخلاقی ادیان ابراهیمی از جمله اسلام و مسیحیت مطرح کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهور در ادامه این نشست، ضمن ابلاغ سلام رییس جمهور به نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس گفت: انشاالله در اولین فرصت جلسه نمایندگان مسیحی، کلیمی و زرتشتی مجلس با رییس جمهور برگزار می‌شود.

حسینی همچنین از خاطرات خود در سفر به واتیکان و ارمنستان شهر اچمیادزین و دیدار با اسقف اعظم ارامنه و نیز فعالیت‌های فرهنگی در دوران مسئولیت ارشاد، نکاتی را یادآور شد.

آرا شاوردیان نماینده ارامنه شمال کشور هم در این نشست با حمایت از سیاست‌های کلی نظام تصریح کرد: مسیحیان و مسلمانان در ایران بسیار پیوند محکمی دارند و ۱۳۴ شهید دفاع مقدس از  مسیحیان در دوران مقدس هستند.

وی با اشاره به اهمیت همبستگی میان مسلمانان و مسیحیان گفت: ما در تمام عرصه‌ها به عنوان یک ایرانی مسیحی  خواهان توسعه و سربلندی و استقلال کشور عزیزمان هستیم.

شارلی انویه تکیه نماینده مسیحیان آشوری هم در ادامه این نشست تاکید کرد: وجود نمایندگان ارمنی، آشوری، کلدانی، کلیمی و زرتشتی به عنوان اقلیت دینی در مجلس یک فرصت بسیار گرانبهاست و در دیدارهای رسمی رئیس جمهور  آمادگی داریم در کنار آیت الله رئیسی حضور داشته باشیم چرا که معتقدیم حضور اقلیت ها در کنار رئیس جمهور در دیدارهای خارجی می تواند جنبه مثبتی داشته باشد و دست شبکه های بیگانه و معاند را برای سوءاستفاده ببندد چون آنها دنبال فرصت می گردند از اختلاف ادیان در ایران استفاده کنند.

وی افزود: سال گذشته یک شبکه سعودی اعلام کرد برگزاری جشن های کریسمس در ایران ممنوع است و به این خبر استناد می‌شد ولی ما قویاً این موضوع را تکذیب کردیم و گفتیم ادیان و اقلیت های دینی در ایران برای برگزاری مراسم و جشن های مذهبی و آیینی خود کاملا آزاد هستند.
نمایندگان همچنین از دیدار رئیس جمهور با خانواده شهدای مسیحی تشکر کردند و خواهان عرضه و  معرفی بیشتر آثار هنری ایرانی از جمله سریال حضرت مریم و مردان آنجلس به مسیحیان جهان شدند.
گفتنی است در پایان جلسه معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اهدای گل به نمایندگان ارمنی و عاشوری ایام سال نو میلادی و تولد حضرت مسیح را به هموطنان مسیحی و مسیحیان تبریک گفت.

پاسخی بگذارید