سخنگوی دولت:
گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1400/10/19 11:16
شناسه : 400713

سخنگوی دولت، درباره نحوه اطلاع‌رسانی از تصمیمات مربوط به روش جدید توزیع بنزین، گفت: دولت سیزدهم اهل تصمیمات ‌یک‌شبه و خبرهای تلخ صبح جمعه‌ای نیست چون دولت مردمی است؛ نه امنیتی.

علی بهادری جهرمی روز سه شنبه در دومین نشست خبری خود با تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) به همه هموطنان به ویژه مسیحیان، ابراز امیدواری کرد که بتوانیم راه انبیاء و صالحین را ادامه دهیم.

سخنگوی دولت با اشاره به سالروز نهم دی روز بصیرت و میثاق امت و ولایت،  این روز را به نوعی روز ایستادگی مردم با آرمانهای نظام اسلامی و جمهوریت نظام عنوان کرد.

وی افزود: همچنین لازم است یادی کنیم از ابرمرد میدان عدالت و مبارزات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که در آستانه ایام شهادت ایشان و مهندس ابومهدی المهندس و همراهانشان که توسط دولت جنایتکار آمریکا در اقدامی تروریستی به شهادت رسیدند. پرونده عاملان و آمران این ترور با جدیت پیگیری حقوقی می‌شود.

اوایل سال جدید میلادی؛  سفر رییسی به روسیه

بهادری جهرمی درباره زمان و علت سفر سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور به روسیه گفت: در راستای تعاملات راهبردی ایران و روسیه، آقای پوتین از رییس جمهور ما دعوت کرد سفری به روسیه داشته باشد که اوایل سال جدید میلادی این سفر انجام می‌شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: این سفر در چارچوب سیاست کشور در تقویت و توسعه روابط دو جانبه و چندجانبه با اولویت کشورهای منطقه و با محوریت و اولویت مباحث همکاری‌های تجاری و اقتصادی انجام می‌شود. معاون سیاسی رییس جمهور در حال نهایی کردن این سفر است.

وی درباره تسریع در انتصابات جدید از سوی دولت، گفت: مطالبه مطرح شده به حق است و صدای آن به گوش دولت رسیده است. رییس جمهور در جلسه اخیر هیات دولت نسبت به تسریع تعیین تکلیف و تثبیت مدیران تاکید داشتند.  

رویکرد دولت در انتصابات شایسته‌سالاری است

بهادری جهرمی ادامه داد: بنای دولت بر تغییر و توسعه مدیران نبوده و نیست. بنای دولت به شایسته سالاری، داشتن کارآمدی لازم برای حل مشکلات و داشتن اعتقاد به حرکت تحولی دولت است.  از مدیران موجود اگر کسی با این نگاه باشد وضعیتش باید تثبیت شود.

سخنگوی دولت در پاسخ به ایرنا درباره وضعیت منابع ارزی کشور گفت: طبیعتا کشور در شرایط تحریمی است و شرایط تحریمی را نمی‌توان با شرایط عادی مقایسه کرد البته در بحث فروش نفت و بازگشت منابع حاصل از آن شاهد ثبات در بازار ارزی هستیم و مشکلی در تامین منابع ارزی نداریم.

وی افزود: عرضه ارز نیمایی در روزهای اخیر بیش از قبل است و با توجه به فروش نفت و منابع حاصل از آن شاهد اتفاقات خوب در گشایش‌های ارزی خواهیم بود.

دولت هیچ برنامه کوتاه‌مدتی برای حدف ارز ترجیحی گندم و دارو ندارد

بهادری جهرمی در بخش دیگری از این نشست، درباره حذف ارز ترجیحی برای برخی اقلام و کالاها، گفت: دولت هیچ برنامه کوتاه‌مدتی در زمینه حدف ارز ترجیحی گندم و دارو ندارد.

سخنگوی دولت افزود: در حوزه بلندمدت هم باید دید تصمیم مجلس درخصوص لایحه بودجه ۱۴۰۱  چیست، بعد دولت برنامه‌ریزی لازم را انجام خواهد داد.

دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد

بهادی جهرمی همچنین درباره تغییر نرخ بنزین گفت: دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت ادامه داد: نامه‌ای که منتشر شد و سوءبرداشت‌هایی که از آن به وجود آمد، درباره بازتوزیع یارانه بنزین بود که قرار است به صورت آزمایشی با شیوه توزیع همین یارانه و با حفظ همین مبالغ در دو جزیره کیش و قشم عملیاتی شود.

 بهادی جهرمی خاطرنشان کرد: به کسانی که چند خودرو دارند، چند برابر کسی که یک خودرو دارد یا حتی خودرو ندارد یارانه بنزین داده می‌شود که این نظام توزیع ناعادلانه است. با توزیع همین یارانه به نحوی که به جای خودرو به مردم داده شود، مردم نتیجه آزمایشی آن را در دو جزیره خواهند دید.

وی این نکته را هم توضیح داد که شایعات به وجود آمده در این زمینه ناشی از آن بوده که نامه مذکور پیش از اجرای آزمایشی این طرح منتشر شد.

دولت سیزدهم اهل تصمیمات ‌یک‌شبه و اهل خبرهای تلخ صبح جمعه‌ای نیست

بهادری جهرمی در پاسخ به اینکه آیا قرار است افزایش قیمت بنزین مانند دولت قبل باشد، گفت: دولت سیزدهم اهل تصمیمات ‌یک‌شبه و اهل خبرهای تلخ صبح جمعه‌ای نیست.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این دولت مردمی است؛ نه امنیتی، اضافه کرد: این میراث تلخ به دولت جدید نسبت داده نشود. چون دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت ندارد بلکه برای عادلانه‌تر شدن نظام توزیع، طرح آزمایشی عرضه بنزین با همین نرخ در دو جزیره اجرا خواهد شد و سپس اجرای آن در سطح ملی با استفاده از تجارب دوره آزمایشی پیش خواهد رفت.

پاسخی بگذارید