تاریخ : 1400/10/19 11:35
شناسه : 400719

مجلس نمایندگان لیبی روز دوشنبه در واکنش به اظهارات سفیر انگلیس در این کشور، وی را عنصر نامطلوب معرفی کرد.

به گزارش ایرنا از اسکای نیوز، «عبدالله بلیحق» سخنگوی رسمی مجلس نمایندگان لیبی گفت: اظهارات «کارولین هورندال» سفیر انگلیس نقض قوانین بین المللی و حاکمیت لیبی محسوب می‌شود.

سفارت انگلیس پیش‌تر اعلام کرده بود که لندن، تنها دولت وحدت ملی را تا زمان انتخابات به رسمیت می‌شناسد و مخالف ایجاد دولت‌ها و نهادهای موازی است.

چند ساعت پس از انتشار بیانیه سفارت انگلیس در لیبی، هشتگ «# طرد_السفیرة_البریطانیة_من_لیبیا» (# سفیر - انگلیس - را از - لیبی اخراج کنید) در پاسخ به بیانیه سفارت انگلیس در شبکه توئیتر ترند شد.

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی لیبی در شرایطی روند خود را پشت سر می‌گذارد که به نوشته رسانه‌ها، با نزدیک شدن زمان انتخابات، تنش در این کشور افزایش یافته است.

در نتیجه موضوعات مبهمی چون برگزاری و یا عدم برگزاری انتخابات، نحوه جریان روند انتخابات، تعیین حوزه‌های انتخابات و تثبیت نامزدها، از دغدغه‌های اصلی است. طرفین در لیبی با احساس نگرانی از فشارهای خارجی و بحران مشروعیت، خواهان برگزاری انتخابات هستند، اما اینکه برگزاری انتخابات تحت کدام شرایط، هنوز نامعلوم است.

لیبی از سال ۲۰۱۱ (۱۳۸۹) با چالش‌های فراوانی روبه رو است؛ پس از سقوط معمر قذافی دیکتاتور این کشور در آن سال، با جنگ داخلی روبرو شد و این کشور با توطئه خارجی عملا به دو قسمت تقسیم شد؛ «دولت وفاق ملی لیبی» مورد حمایت کشورهایی چون قطر، ترکیه، برخی کشورهای اروپایی و سازمان ملل قرار گرفت و کشورهایی مانند مصر، روسیه، عربستان و امارات نیز از ارتش خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته مستقر در «بنغازی» و «طبرق» حمایت کردند.

پاسخی بگذارید