جلسه علنی آغاز شد؛
گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1400/10/19 11:44
شناسه : 400725

بررسی گزارش کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در مورد نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

نشست علنی امروز –سه شنبه- ( 14 دی )مجلس شورای اسلامی به ریاست «محمد باقر قالیباف» با حضور ۲۰۲ نفر از نمایندگان آغاز شد.

گزارش کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در مورد نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران و ادامه رسیدگی به گزارش شوردوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح جهش تولید دانش بنیان در جلسه علنی امروز بررسی می شود.   

 همچنین نمایندگان در این  جلسه گزارش کمیسیون عمران مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مهندسی آب و فاضلاب  وتخلفات صورت گرفته در سیل شهرستان گرمسار در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ را بررسی می کنند.

گزارش کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در مورد نحوه اجراء ‌قانون جامع حدنگار و انتخاب یک نفر از هر یک از کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی جهت عضویت در ستاد ملی جمعیت در دستور کار امروز صحن علنی خواهد بود.

نمایندگان در این نشست گزارش کمیسیون اجتماعی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق بازنشستگی کارکنان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و گزارش کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری  را در دستور کار دارند.

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان و گزارش کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس در مورد طرح دو فوریتی اصلاح ماده (۲۰۶) قانون آئین نامه داخلی مجلس(طرح الزام دستگاههای اجرائی جهت پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان) از دیگر برنامه های امروز جلسه علنی خواهد بود.

بررسی تقاضای یک فوریت در مورد طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت از دیگر برنامه های امروز صحن علنی خواهد بود.

پاسخی بگذارید